jo det brukar jag göra, sen finns det andra väldigt enkla tips om det är ett SAS kort. kommer upp i 300k spend varje år utan att det kostar mig en krona…
Ja, 300k är inga konstigheter för dubbla vouchers.
Ett annat tips är att ge ut extrakort till familjemedlemmar. Min kärring har både ett PointEarner via SAS MC och SAS Amex Elite. Inget är “gratis”, utan det ingår i avgiften för varje kort.
Betalo tar väl 2-3% för besväret
Det står Amex Premium i första inlägget.
Vilken sorts korvbröd? Man vill ju inte bli pålurad nåt skit.
Ja betalo tar 3%.
Fattar inte vilka som använder detta? Kanske är användbart om man vill ha reseförsäkring men måste betala för resan på faktura?
Man använder det just för att nå spend fortare.
Amex Platinum. Har någon använt sina poäng till något kul?
Har en hel del poäng, ca 6 milj amex poäng, så några resor borde det räcka till? Men verkar svårt att hitta flyg med exempelvis SAS. Några tips på vad det bästa skulle vara när man har en hel del poäng?
MR-poäng kan du ju dra av på precis vilket köp som helst. 6m poäng är exakt värt 16800kr.
Själv brukar jag tex köpa en hotellnatt för poäng i samband med att man går ut på middagar som ingår med kortet
Berätta gärna hur du gör för att komma upp i 300k på Amex-kortet utan att det kostar extra.
För 6m kan du åka 2 pers i business mer el mindre vartsom.
Du behöver ju inte åka med SAS/Skyteam, 6m poäng är ca 200k eurobonus men du ”behöver” även en 2-4-1 voucher för att det ska vara värt något.
Det är ju annars fördelen med MR-poäng att du kan åka med andra bolag ex Qatar.
Det är också flygresor som är det enda du bör använda poängen till, allt annat är sämre värde.
Det är inte längre tillåtet, returer måste sättas tillbaka på det kort som användes vid köpet. Detta för att förhindra penningtvätt.