Lossp0rn - dela med dig av dina affärer som inte gick som du tänkte dig

Det här med en ”Lekhink” är något som skall ställas mot glädjen att ha en Ferrari. Men det är klart - ”någon kan juh bli en tännbagger!” - Jorå så att det… :joy:

6 gillningar

Vad som ser ut att bli min sämsta affär hittills: QleanAir.
Fint bolag, men riktigt taskig tajming. Äger fortfarande aktier i bolaget, den sålda posten avser en affär i en kortsiktigare portfölj.

2 gillningar

Jag gillar att anoto fortfarande har 8510 ägare på avanza.
“Hoppet är det sista som överger människan”

1 gillning

Japp var med i en fb grupp för anoto när det begav sig för ~5 år sedan. Det var en gubbe ~50 som lade sitt pensionssparande i anoto. Jag känner honom inte men jag tänker på honom ibland. Ett riktigt skräckexempel.

4 gillningar

Glad att jag inte hade mer pengar i LUNA. Nu är det knappt lönt att sälja då courtaget är 19 kr :stuck_out_tongue:

För de som inte är insatta i krypto. Den 5e April toppade LUNA på $116, nu är en LUNA värd $1,6 och är i fritt fall.
Market cap från $41 Miljarder till $1,05 Miljarder.
De sista 3 dagarna har varit brutala.

3 gillningar

Håll ut det vänder säkert snart :rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rofl:

3 gillningar

Trodde inte på det, men efter att ha vänt vid $0,70 så handlas den nu för $2,3 men de verkar ha stängt handel med certifikatet sedan kl 15:32 haha.
Får se om den når $23 eller $0,23 härnäst.

Största procentuella förlusten hade jag i början av mitt sparande under 80-talet då jag som nybliven ung aktiespekulant satsade hårt på Consafe med en karismatisk Christer Ericsson som sålde in containerhantering som det nya heta och parallellt även Skrinet där man framhöll det fantastiska med att ”Skrinet utnyttjar att små onoterade bolag har väldigt låg värdering och köper nya bolag i en hög takt, bolag kan köpas till 3 gånger vinsten eller mindre” Hmm, låter lite som Storskogen eller? Kul om någon kunde göra en jämförelse. Fick lite plåster på såren när jag köpte Tele1Europe onoterat och var med uppåt +600% innan jag klev av. Totalt ändå back vilket ledde till att jag lämnade börsen under 10år innan jag kom tillbaks med ett mer sansat fondsparande och lite klokare men spännande var det!

4 gillningar

Apropå karismatiska personer så var den första aktien jag köpte Fermenta. Ja… På farsans inrådan. “Jag betalar om den går ner!” Så det fick han göra. Tror det var 700 kr. Alltså typ -100%. Det blev några betydelselösa kvarlevor kvar som var värdelösa i princip.
Fast det bra var att jag lärde mig att aktier fanns! Tack pappa!

7 gillningar

Solstad offshore, 99% nedgång. Tjuvlyssnade på en fest en gång och satsade.

Bull palladium, -99%

Aurora cannabis -98%

4 gillningar

Rhovac meddelade igår att deras Fas 2b studie misslyckats och dök 94 %… Hade inga jättesummor investerade men var ändå en del pengar som bara gick upp i rök på 5 min. Var såklart väl medveten om riskerna och alla pengar jag investerat var jag beredd att förlora. Men kändes väldigt snopet då det faktiskt verkade som att allt skulle gå vägen.

Scandic, fantastisk träff av toppen…

3 gillningar

Allt är relativt. Du får zooma ut :sweat_smile:
Dessutom är väl 14-15% tapp i år inte stort jämfört med index.

3 gillningar

Haha, nä jag är inte så olycklig. Och har ju inte sålt än. Men slogs av hur perfekt jag träffat den där toppen. Finns en anledning till att jag sällan tradear.

1 gillning

Köpte lite julklappar till barnen för bitcoins… jag har kanske sverige dyraste surfplatta och eltanborste… närmre 100 000kr för båda… (med nuvarande kurs)…

Annars Skillz Inc. Min sämsta aktieaffärer procentuellt sett… skulle kunna försöka övertala mig själv att det är köpläge nu och hoppas på en uppgång igen…

3 gillningar

Bortsett från att allt som stavas fastigheter har gått ner rejält (ca 30% över lag inklusive preffar och d-aktier) detta året så är mitt enskilt sämsta innehav Resurs Holding. Borde sålt för länge sen, men man tror ju på en vändning. Nu står väl hoppet endast till att någon köper upp vraket… så att man kan få tillbaka en del av de investerade slantarna.

Köpte en del SBB B och D runt 25 spänn, tänkte passa på när man hade lite kassa och när man trodde att “luften hade gått ur” bolagets övervärderade kurs. Tsss…

Hade absolut inprisat att preffar och liknande skulle börja sjunka i värde i och med räntehöjningar, men kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att det kunde gå så snabbt. Nu sjunker de ju med typ 5% dagligen… jaja bara att fortsätta månadssspara och öka sin YOC… #utdelningarFTW

/H

2 gillningar

Ahhh! Minnen :rofl: Been there, done that…

2 gillningar

Gick på cannabishajpen och köpte cannabis aurora för 10 000kr, sålde sen för 533kr. :man_dancing:

11 gillningar

Var det i en annan tråd jag läste att du var Polis @amzu men köper cannabis :sunglasses::wink: ? Eller har jag fel som vanligt ? :partying_face:

Ha ha, helt riktigt och det visade sig vara en dålig investering.

3 gillningar