Ubuntu funkar på Mac, i alla fall med Intel
Finns det fortfarande några större skaror folk som spelar på datorer?
Har lämnat scenen sedan 20+ år… körde en del konsoler på slutet av 90-talet också.
Nu är det endast spel på telefonen och plattan som gäller…
Ja, det är fortfarande den största spelplattformen.
Största spelplatformen är mobil.
Sidofråga
Hur pass bra är Mac Mini M4 på att redigera video för Youtube eller liknande?
Tänker på standardversion utan extra minne. Men möjligen med extern lagring.
Bra? Mycket bra? Extremt bra?
Eller använd era egna ord ![]()
PC spelare spenderar mer tid med att spela, även om mobilspel omsätter mer pengar.
Det som är intressant är väl total revenue?
Sen att enstaka personer spenderar mer är väl en kul anekdot…
Din fråga var:
Då tycker jag det absolut det är intressant att säga att folk spenderar mer tid med PC spel än något annat.
Mac Mini är ett dåligt val om du vill kunna spela. De som spelar mycket på Mac-datorer installerar andra operativsystem på dem, eller dubbel-bootar. Jag tror mig läsa mellan raderna att det inte är vad du planerar att göra.
De flesta spela fungerar inte på Macs operativsystem. Allt fler fungerar, så det går att spela en del, men det är irriterande få. Det går att köra Windows eller Linux på en Mac, men, som sagt, det är förmodligen inte vad du vill göra.
För kontorsarbete och det mest som inte är spel är en Mac Mini utmärkt. Jag använder Mac (om än en laptop) för arbete, och har en PC för spel (även om det mest är min son som spelar).
Det beror ju på vad man frågar om.
Barnidrott har ju väldigt låg omsättning, men är en viktig del av samhället. På samma sätt har ju PC-spel en särställning inom datorspelande som den mest inbitna spelarna ägnar sig åt. De som lägger mest pengar på datorspelande spelar främst PC-spel, men de är färre. Folk som anger spel som en hobby spelar förmodligen på PC.
Tack för alla engagerade svar i tråden. Råkade samtidigt dyka på denna infon, ny mini-PC, Steam-Machine. Verkar klart intressant om man vill hoppa in i PC-gamingen igen med en liten nätt maskin. Undrar bara runt prissättningen?
Jag är väldigt intresserad av en Steam Machine. Vi har haft en Steam Deck i flera år och den har varit fantastisk.
Planen är att sätta Steam Machine I vardagsrummet (istället för en dockad Steam Deck) för att ersätta den Linux boxen vi har där (som endast används för att öppna en webbläsare på TV:n).
Det stora med Steam Machine är inte att den kommer vara extremt kraftfull, utan för att det är en “öppen konsol” där du kan installera vad du vill på (likt en PC).
Ja, verkar onekligen intressant. Som tidigare sagt, om man är sugen på att starta med lite gaming igen utan dessa stora monster. Denna känns väldigt välbalanserad och vettig. Får se hur det artar sig när den kommer ut nästa år.