Marknaden fortfarande övervärderad? Makrosignaler och media

Det är välkänt att när taxiförare, rörmokare och pizzabagare börjar rekommendera enskilda aktier är marknaden övervärderad och det dags att sälja. Men vad betyder det när en professorer i klinisk bakteriologi är ute i media tipsar om att spara i aktiefonder?

Länk till artikel

Någon som håller på med marknadstajming och makroanalys och kan tolka detta tecken för oss indexkramare?

1 gillning

Professorn säger endast att man ska fokusera på rätt saker.

Alla gör rätt i att lyssna lite mindre på Agnes Wold

4 gillningar

Många skulle må bra av att lyssna lite mer på Agnes. Jag tycker det är befriande med en akademiker som inte är så överdrivet försiktig i sina uttalanden, och det finns god evidens för det mesta hon säger.

Hudvårdsprodukter och städning är känsliga ämnen som de flesta inte vågar uttala sig om offentligt: ingen vill uppfattas som smutsig. Utanför anonyma fora skulle jag aldrig berätta att jag inte använder schampo, och varken frisören eller någon annan verkar har märkt något. :slight_smile:

1 gillning

Ja, det håller jag med med om. Jag tycker ibland hon sträcker sig för långt utanför hennes område men jag tycker hon oftast har en bra inställning även om råden ibland blir lite tokiga.

1 gillning

Utanför anonyma fora kanske varken din frisör eller någon annan vågar berätta vad som är uppenbart för dem. :wink: