Marknadsmissbruk meddelande Avanza

Hej,

Jag fick nyss ett meddelande från Avanza om Marknadsmissbruk. Det står att det var allmän information men kändes otroligt konstigt att bara få der nu.

Kan det bero på något? Jag har självklart inte marknadsmanipulerat eller delat insiderinformation.

Jag tror det går ut till alla nya kunder vid något tillfälle så du ska inte känna dig utpekad. Fick själv ett sådant ett par månader efter jag registrerat som kund. Bara allmän information som sagt.

1 gillning

Okej, tack för det snabba svaret. Har varit kund i över ett år men nyligen börjat med mini futures, kanske därför?

Har du gjort något av det som står i brevet? Vanligast att råka göra tror jag är enpetare och att handla med sig själv.

Nej, inte vad jag kan komma på. Jag har några säljordrar på en mini long då jag inte kan vara inne och titta ofta. Stop loss fungerar ju sisådär med market makers så därför jag har bara lagt in några säljordrar på priser hyfsat långt över vad priset är just nu.

Så kan väl vara det, I guess? De tror jag ligger ordrar som jag inte tänker ta till avslut (men som jag har tänkt att göra).

Jag har också fått det meddelandet på Avanza idag. Är kund där sen början av Januari 2024, dvs nyligen blivit kund.

1 gillning

Har du möjligtvis handlat SAS på senaste tiden?

Stop loss ligger hos mäklaren och går inte ut till marknaden tills nivån nås och då skickas en marknadsorder, dvs du kan inte manipulera marknaden med stop lossar.

Fått samma.

Står allmän information överst sedan är ett av mina 2 konton namngivet längst ner.

Köpt småposter enligt köprekommendationer i DI, placeringsguiden, Aktiespararen etc.

Gått riktigt kasst, hade aldrig gissat att finansmedia varit så usla om jag inte testat. :laughing: