Hej! Jag lade för ett år sedan om mitt sparande enligt 4-hinkar strategin och känner att det verkligen passar mig. Använder mig av lysa för detta. Har fått ett mycket större lugn i kroppen angående ekonomi. Eftersom jag redan innan hade ett sparnde kunde jag fylla bufferthinken och mellanriskhinken direkt efter att ha räknat på det enligt poddavsnitt #44. Kunde även börja fylla passiva hinken. Nu till min fråga. Efter ett år på lysa har ju hinkarna växt. Ska alla hinkarna bara lämnas ifred att fortsätta växa, eller ska man nu låta mellanriskhinken rinna över igen till passiva hinken med det belopp den har växt med?
Tacksam för svar!
PS Tack för en underbar podd och speciellt tack till Caroline som gör att även jag som total novis har en chans att hänga med ?