News55/Nordea: Så mycket sparar folk i din ålder i månaden

För folk som tycker att det är intressant eller gillar att jämföra:

|Ålder|Kvinnor|Män|

|18–19 år|519 kr|458 kr|
|20–24 år|851 kr|1051 kr|
|25-29 år|1110 kr|1351 kr|
|30–34 år|1126 kr|1543 kr|
|35–39 år|1180 kr|1415 kr|
|40–44 år|1314 kr|1579 kr|
|45–49 år|1383 kr|1636 kr|
|50–54 år|1456 kr|1798 kr|
|55–59 år|1693 kr|1905 kr|
|60–64 år|1748 kr|2011 kr|
|65–69 år|1502 kr|1830 kr|
|70–74 år|1199 kr|1606 kr|
|75–80 år|1104 kr|1367 kr|

Källa: Nordea

Länk:

3 gillningar

Jag sparar tydligen mer än alla på Nordnet, undrar hur medianen ser ut?! :thinking:

4 gillningar

Som vanligt förklarar dom dåligt vad som avses med “Sparande” men med tanke på texten gissar jag siffrorna visar “automatiskt regelbundet månadssparande” … . .
Men med tanke på hur många på detta forumet är LÅNGT över den summan som visas så gissar jag är många i landet är klart under och många på 0

2 gillningar

Det känns väldigt lågt.

Spannet måste vara helt galet mellan de, troligen många, som inte sparar något alls och de som ligger på +50% i sparkvot.

2 gillningar

Siffrorna känns helt rimliga.

1 gillning

Nordea visar verkligheten i världen utanför RikaTillsammans -bubblan :sweat_smile:

6 gillningar

I min verklighet på ett under-median-betalt jobb så stämmer detta väldigt bra. Mellan 0-2000 kr i snitt. Om de ens får månaden att gå ihop. Så ja ni lever i en utopi här skulle jag säg :wink:

3 gillningar

Jag ligger nära medianlönen för män men sparar uppenbarligen elva gånger så mycket som genomsnittsmannen i min ålder. Men då har jag låga fasta utgifter och ett större behov av att spara till pensionen än de flesta.