Som vanligt förklarar dom dåligt vad som avses med “Sparande” men med tanke på texten gissar jag siffrorna visar “automatiskt regelbundet månadssparande” … . .
Men med tanke på hur många på detta forumet är LÅNGT över den summan som visas så gissar jag är många i landet är klart under och många på 0
I min verklighet på ett under-median-betalt jobb så stämmer detta väldigt bra. Mellan 0-2000 kr i snitt. Om de ens får månaden att gå ihop. Så ja ni lever i en utopi här skulle jag säg
Jag ligger nära medianlönen för män men sparar uppenbarligen elva gånger så mycket som genomsnittsmannen i min ålder. Men då har jag låga fasta utgifter och ett större behov av att spara till pensionen än de flesta.