Hej!
Vilka är de bästa newsletters ni har inom silver-, guld-, och uranbrytning?
Jag har en prenumeration på uraniuminsider och är mycket nöjd med den. Söker ett liknande inom silver och gold juniors.
Hej!
Vilka är de bästa newsletters ni har inom silver-, guld-, och uranbrytning?
Jag har en prenumeration på uraniuminsider och är mycket nöjd med den. Söker ett liknande inom silver och gold juniors.
Oj, bra fråga. Ingen aning. Kan du inte mejla Eric Strand på AuAg-Fonder och fråga? Han borde ha koll. Du får gärna återkomma och klistra in svaret. 
Eric rekommenderade det här:
https://edsteergoldsilver.com ($100/år)
Jag prenumererar själv på
uraniuminsider ($450/år) och silverchartist ($9/mån)
Funderar även på Roy Byrne Jordan ($119/halvår) men ska sova på saken
Tycker du nyhetsbreven har gett dig bra tips rent ekonomiskt?
Kanske för en annan tråd men bra tips i övrigt på läsvärda nyhetsbrev gällande makro med mera?
Ja absolut. Uranium insider fokuserar på bolagsanalys, marknadsanalys, värde. Där kan man även ställa frågor och se andras frågor och svar. Skulle jag starta på noll och vill lära mej mer om uran så är det värt pengarna. Jag har brevet som beslutsstöd för de beslut som jag redan tagit själv och överlåter även till UI att avgöra ytterligare ett par tre positioner. Uranmarknad är i konsolideringsfas nu så det har inte hänt något med avkastningen men jag tycker nog det varit värt pengarna iallafall -bara att få serverat väl sammanställt det någon ägnat sina senaste 4 år att studera.
Silver- och guldbreven är lite för mycket teknisk analys och för lite bolagsanalys för min smak. Där har jag jämfört med vad jag sniffat upp genom att studera Rick Rule m.fl. you y.t. så det är ändå skönt att få andras perspektiv på det hela. Jag har aldrig haft nyhetsbrev förr men nu förstår jag att ett bra nyhetsbrev är ovärderligt om man ska sätta sig in i ett ämne snabbt. Det blir som att ha en mentor.
Har inte koll på fler brev men lyssnar ibland på George Gammon, Jim Rogers, Lyn Alden, Rick Rule mfl. Sven Carlin är oxå bra men då är det mer bolagsanalys än makro.