Hej!
Vad är din åsikt om Nordnet Offensiv om jag inte själv vill hålla på att ombalansera min nybörjarportfölj? Kort info om den:
Nordnet Offensiv är en fondandelsfond med målsättning att ge en positiv avkastning på lång sikt med hänsyn till fondens risknivå. Fonden investerar över hela världen i andra fonder, huvudsakligen i aktiefonder och i räntefonder. Fonden förvaltas utan aktiva avsteg från normalportföljen som består av 65 procent aktier, 20 procent räntor och 15 procent alternativa tillgångsslag (råvaror och fastigheter).
Förvaltningsavgift: 0,49% (det blir ingen jättesumma för mig om jag räknar med att jag själv slipper oroa mig för att ombalansera portföljen).