Nu när börsen skakar - Tråd för att dela med er

Det är väl egentligen ingen större skillnad mot t.ex ukraina kriget eller corona lockdowns.

Det var också beslut fattade av ländernas ledning.

Att Putte också är en idiot har du rätt i. Men en idiot i ett mindre betydelsefullt land.

Idag går jag in på köpsidan med 10% av min totalportfölj. Rätt eller fel vet vi nästa vecka, eller inte…

Nej men kolla :grinning:

Blir det tillfälligt eller i-hållande?

Dead cat bouncing?

Hade glömt hur gröna siffror såg ut … Vi får akta oss för att jinxa detta nu.
Risken är att Trump ser det som en bekräftelse på att oron är över och tullarna nu kan fortsätta

2 gillningar

Inte lätt att vara investerare när världends kurser går upp eller ner 5% på en minut efter att den Orangea dåren öppnar kakhålet…

1 gillning

Vad händer med tillväxtmarknadsfonderna då? Är det en dead end om Kina fortfarande har kvar tullarna när alla andra inte har det

På med ögonbindel, i med öronproppar!

Köp utspritt :sunglasses:

Precis så :clown_face: :face_with_spiral_eyes: :boom:

Helvete vad marknaden svänger just nu. Var blodrött när marknaden öppnades. Sen blev jag positivt överraskad med att se flera tusen i plus där i några minuter. Nu är vi tillbaka röd.

Volatilt är det minst sagt just nu i börsen.

2 gillningar

OMXS30 stod väl ett tag på -8%? -6% vet jag att jag såg.

Kommer nog att vara fortsatt fram och tillbaka. Läge att omfördela ännu mer från trend till räntor, tänker jag.

1h
JUST IN - European Union offers the United States to abolish reciprocal tariffs on industrial goods.

:us: PRESIDENT DONALD TRUMP IS CONSIDERING A 90-DAY PAUSE IN TARIFFS FOR ALL COUNTRIES EXCEPT CHINA

Nu kanske vänder det.

Verkar som det övervägs med tullpaus förutom mot Kina

EM fonder fortsatt knackigt framöver? Ligger med mina 10% där, känns vettigt.

Kul med lite positiva nyheter. Synd bara att inget är bestämt ännu så fortfarande väldigt osäkert.

Trump gillar verkligen inte Kina :joy:

Höll i sig nästan 5 minuter iaf! :partying_face:

4 gillningar

Själv sätter jag in den slanten ett tag in i framtiden. Det enda jag är säker på är att det inte går uppåt närmaste dagarna.

1 gillning

De kanske bara ville testa hur fort börsen repar sig om de blir vettiga framöver :joy: