Coolt med notiserna! Nu kan vi ju vara mer som en social mediaplattform , rikatillsammanssocialamedieplattform!
Har något ändrats med hur lätt det är att trycka på gilla-knappen? Märker att jag råkar gilla massvis med inlägg nu, men det hände inte förut. På mobilen dvs.
Ja, samma för mig. Verkar som att den aktiveras om man hamnar i närheten av den med fingret när man swajpar.
Blir ledsen av att få alla taskiga svarta hjärtan nu
.
Min röst går till färg på ikonerna med.
Är enbart för att jag inte är med i chatten!
Har några få par svarta/vita strumpor men annars är resten mönstrade med mycket färg!
Och alltid röda strumpor på fest!
Ok, nu är de tillbaka i färg. Vad tänker / tycker ni?
Inga svarta hjärtan längre ![]()
Mycket bättre! Känns mer passande! ![]()
Jag tycker det blir plottrigt med alla olika emojis, applåder och rådjur (!?). Det räckte gott med bara ett hjärta för att visa att man håller med eller uppskattar det som skrevs.
Fast det finns ju såklart större problem här i världen.
Jag röstar också på att gå tillbaka till enbart hjärtan.
Keep it simple, stupid ![]()
want to try
![]()
Helt klart en ändring, det räcker med att man nuddar skärmen där när man skrollar så genererar det ett like. Man kan jämföra med ikonen bredvid för att dela inlägg, som inte har den här effekten.
Edit: tydligen en bugg som verkar vara fixad i senare version:
Har bett leverantören om den uppdatering till 3.1 där detta ska vara fixat.
ska även komma en hel del andra nyheter, men återkommer om det när jag fått den nya versionen installerad. ![]()
Ny ”patch day”? ![]()
Haha, förhoppningsvis inte. Det ska vara en standardgrej.
Patchday är mest när vi behövde göra en jätteändring med att byta servrar.
Skönt! Mycket hann hända under den där halvtimmen som försvann. ![]()
Men troligen inget viktigt! ![]()
Känns som att vi kommer att komma ihåg den där halvtimmen oproportionerligt mycket. ![]()
![]()
Bara för att det hände en gång! Som en solförmörkelse.
Skönt att det inte händer jämnt. ![]()
Jag har ett petimeter-gnäll - den nya gilla-räknaren är vänster-alignad, men bara när folk har gjort annat än
:at. Upplever inte samma problem på telefon, men det kan ju bero på skärmstorlek. Stationärt har jag en ultrawide skräm så det gör sakerna säker värre också.
Jämför:
Inte hela världen, men nu vet jag inte vars jag skall sätta ögonen efter att ha läst klart ett inlägg. Går det att få den höger-alignad? Vill folk ha den höger-alignad?