Hej,
Om man ska spara säg 1500 kr/mån via Avanzas fondportföljgenerator, är det mer smart att lägga 1500 kr/mån i en nybörjarportfölj eller dela upp det i kanske tre olika portföljer fördelat i olika risker med 500 kr vardera?
Tack på förhand!
Hej,
Om man ska spara säg 1500 kr/mån via Avanzas fondportföljgenerator, är det mer smart att lägga 1500 kr/mån i en nybörjarportfölj eller dela upp det i kanske tre olika portföljer fördelat i olika risker med 500 kr vardera?
Tack på förhand!
Spontant skulle jag säga att det inte spelar någon roll. Det kan bli klurigare att se hur hela portföljen mår, samtidigt som en uppdelning visar hur olika grupperingar mår. Jag skulle säga att du väljer själv beroende på hur du vill kunna följa upp.
bättre svar än så kan jag inte ge.