Om kategorin Salongen - Tjejernas Fikarum

Gör härmed om tråden till en egen kategori. :slight_smile:

2 gillningar

Hej!

Frågan om en kvinnotråd kom upp i en annan tråd och då jag själv är kvinna så kan jag helt klart se nyttan med en dedikerad tjejtråd.

Så jag startar härmed upp Sammets Salongen!
Edit: Förkortades senare till Salongen! :heart:

En vänlig sfär där fokuset ligger på ekonomi, sparande och livet i stort, ur kvinnors synvinkel.

Jag vill absolut inte porta män från denna tråd, men ber på förväg om att hålla god ton om ni vill kommentera eller ställa frågor!

Denna tråd är tänkt som ett andningshål för oss tjejer, så det vore skönt att slippa inlägg om att denna tråd inte behövs eller liknande! Vi får se hur Salongen tas emot och den kommer troligen vara en plats som skiftar fokus över tid, beroende på samhällskriser och frågeställningar!

Ni killar får gärna skapa en motsvarande tråd, där just ekonomifrågor och annat ur ett manligt perspektiv tas upp!

Själv gillar jag att RT är öppet för alla, men det kan finnas frågeställningar som man helst vill ha en kvinnas perspektiv kring.

Hur tänker ni tjejer? Vad vill vi att tråden ska fokusera på och vilka ämnen känns mest viktiga för er?

:heart:

Admin!
Om tråden hamnade i fel kategori, så får ni gärna flytta den!

35 gillningar

Ping @carolinebolmeson, @tankespjarn, @lilladoktorn, @Monica, @Monika_Hil m.fl. :blush:

2 gillningar

Toppen med ett kvinnligt forum.

Men jag hade helst önskat att den inte var “fluffig och mjuk”.
Känner mig inte så inkluderad i det uttrycket då jag inte tycker att vi kvinnor behöver fler stämplar.

7 gillningar

Tror det kan bli bra!

Men man kan bortse från mjuk och fluffig, det var mest en fras för att mota bort snorkiga kommentarer. Ändrar om till vänlig! :see_no_evil:

2 gillningar

Jag tycker att det är en jättebra idé och det ska bli spännande att se hur tråden utvecklas.

Jag tycker också om idén men har inget direkt att tillföra just nu :cherry_blossom:

1 gillning

Bra initiativ! Jag får lite nässelutslag och allmän klåda av gruppnamnet, då jag inte gillar varken salonger eller sammet men har överseende med det om det kan bli bra och intressanta diskussioner!:wink:

4 gillningar

Ändrade om namnet, Salongen känns enklare och mer passande. :blush:

6 gillningar

(sista inlägget som kille - om ni vill så kan jag ordna en helt egen kategori när ni har några trådar igång).

4 gillningar

Det kan bli aktuellt om tråden blir väldigt spretig, men det bör märkas. :blush:

Mysigt namn och väldigt bra initiativ! :pray:t2:

1 gillning

Kan jag be er att hoppa in i tråden ovan och svara. :slight_smile:

1 gillning

Får vi en kategori “Snubbar som grubblar” också? :sweat_smile:

1 gillning

Gillar också denna idé! :slight_smile:

1 gillning

En fråga till er tjejer i Salongen:
Om vi killar ser en intressant frågeställning och vill ge input med våra tankar, får vi det då?

Har kliat i mina tangentbordsfingrar angående Är det vansinnigt oromantiskt att var och en betalar sin egen förlovningsring inför en stundande förlovning? - Nr 12 av Barnfrifru

Har full förståelse om ni inte önskar det, men tycker att det kan bidra med andra perspektiv. (iaf just i den tråden… )

Ping @carolinebolmeson, @Studentsparan, @Melwa

Jag tror det är rätt många män som svarat i den tråden vid det här laget, så jag ser ingen anledning att du inte ska få göra det också :slight_smile: Sen om det var tänkt så med Salongen från början vet jag inte.

3 gillningar

Ja taggar @Studentsparan också, då hon kanske bättre än någon annan kan ge svar på hennes tråd.

Vi har redan nu fått många olika svar i den tråden, så hon kanske kan ge feedback på om hon fått relevanta svar! :blush:

Vi svarade samtidigt! :blush::raised_hands:

1 gillning