Jag tror att @janbolmeson behöver stöd från tråden ”Anonyma Fondbytare” eller hur @Jfb för att undvika framtida fadäser.
BIG TIME Känns som det snart är dax för en intervention.
100 % global index
Jag investerar i den. Men här verkar det anses att Länsförsäkringar global index är marginellt bättre.
Okej!
Idag kom jag fram till beslutet att skippa tillväxt och småbolag. Kör all in på LF global och plus alla bolag.
80% globalt och 20% Sverige. Känns stabilt.
Min exponering mot Sverige är också ca 20 %, i form av några av investmentbolagen. Det är inte perfekt men heller inte nått att oroa sig över tycker jag.
I detta fall tror jag inte det finns något ”perfekt”. Eller det vet man ju först i efterhand isåfall
Fast på det här forumet så är konsensus att ju fler individuella aktier du har i portföljen ju mindre perfekt blir den per automatik.
Haha ja lite grupptryckseffekt kanske, men lätt o praktiskt också. Kan vara skönt för ngn som inte är suuuuper intresserad av att vara inne och aktivt förvalta sina investeringar
Ja visst. There’s no such thing as folkaktie. Det är så gemene man blir bränd på aktier.
Jag har börjat ifrågasätta handelsbanken småbolag. Min tanke var att ha den tills jag hittade någon bra value small cap, men bytte aldrig ut den. Som jag förstått det så “sabbar” blandningen med tillväxtbolag ev. fördelar man skulle få av en småbolagsfond.
Lite uppdatering!
Blev att behålla LF global index
Byta tillväxt fonden och småbolagsfonder till
Plus alla bolag Sverige
Summa summarum blev det alltså
75% LF global index
25% plus alla bolag Sverige
(Medvetet lite ökad exponering mot Sverige)
Haha,eller så hålls han gisslan i sin källare och detta var ett cry for help ?