Räcker två fonder för ett bra sparande? T.ex. Avanza Global och Spiltan Investmentbolag?

Svaret är tyvärr väldigt mycket det beror på. Men ett inte helt orimligt resonemang i ditt fall skulle kunna vara:

Då ligger du ganska nära det som vi brukar prata om i forumet kring en bred global bas och en överexponering mot Sverige på ca 25%. LYSA som är min stående rekommendation ligger ju på 20% mot Sverige. Med tanke på diskussionen i andra trådar som t.ex.

är inte det heller orimligt.

Lycka till med ditt sparande!

5 gillningar