Reklam i forumet

Enig!

Trodde någon gjort en fat-finger inkludering av en bild som inte passade alls. Sen bytte det till en bild om övervakningskameror. Då trodde jag det var repeat-fat-finger. På tredje bilden med snubben om aktiv förvaltning…. Dåååå fattade jag att det var reklam :joy:

3 gillningar

Bra feedback. Ska försöka mig på det direkt.

Nej, det är antal visningar som är problemet, inte CTR.

2 gillningar

Vill förtydliga att förvirringen att avgöra vad som var reklambilder var skrivit efter att jag bara sett hur det såg ut på mobilen. På datorn är det inte lika förvirrande, eftersom det är ett annat format på annonsen (banner), och bredden skiljer från bredden på inläggen.

Jag tycker dock att reklam alltid bör markeras med “Reklam” eller kanske ännu hellre “Annons” minst innan, men gärna efter också, som avgränsare. Kanske kolla lite hur de stora dagstidningarna avgränsar sina annonser?

1 gillning

Reklambannern anpassar sig inte i bredd korrekt, den knuffar ut gui-elementen utanför fönstrets bredd:

Detta med min valda text-storlek och vanliga bredd på fönstret.

Hahaha, postade själv någon minut sedan och trodde jag gjort bort mig kopiöst :joy:.
Klickade snabbt på edit men där var inget att ta bort :innocent:.

Trodde för övrigt jag var nivå 3 och skulle slippa reklam, men kanske missförstånd eller ändrat? (Edit,läste nu det var ändrat, kan jag förstå varför.)

Kanske kan reklam få en grå bakgrund och titeln ‘Reklam’?

2 gillningar

Info. Jag har inte fått upp någon reklam. (Jag saknar dock inte det)

1 gillning

Inget emot reklam, men jag blir stormtokig och kommer att bli galen när reklamen hoppar runt, dyker upp / försvinner eller på något magiskt sätt inser att jag är på väg att klicka på en länk, och bestämmer sig för att skjuta in en reklam banner precis när jag klickar så jag hamnar på reklamsidan istället :melting_face:

Att inte leverantören kommit på ett sätt att “förladda”, så när du skrollar är den redan naturligt där?

4 gillningar

Tack för tålamodet. Har försökt fixa till en del av irritationen med reklamen. Först och främst är den nu korrekt uppmarkerad och ligger avskiljt mellan inläggen. Hoppas att det är ett steg i rätt riktning. Ska försöka fixa till det med storleken också.

3 gillningar

Det verkar som man måste vara 75 kronors patreon för att slippa reklamen :slight_smile:

1 gillning

Det verkar inte hjälpa, jag såg reklam nu också.

Formuleringen “reklam som du slipper se…” kanske inte rimmar väl för annonsörerna? :woozy_face:

2 gillningar

Bra feedback, tack! Ska kolla. :+1:

Det är väl reklam som nedan som jag gärna sluppit se hos RT dvs apdyra fonder.

Blir lite som cigarettreklam på Cancerfondens hemsida :joy: dock ingen aning om ni kan styra vem som gör reklam :thinking:

Alternativt med ett rött kors över :joy:

5 gillningar

Det borde gå att ställa in i Google ads.

3 gillningar

Nu har man fullt upp att rensa reklam på RT :thinking::joy::wink:

Då behåller jag reklam i så fall. Undviker alla medlemskap på nätet :+1: till 100%.

Reklambannern (den gula) verkar synas för alla även om själva reklamen är dold.

1 gillning

Hmm… ja, jag har noterat det. Jättebugg… :cry:

2 gillningar

Tycker att uppdateringsfrekvensen är lite hög på reklambannern. Varje gång försvinner den en sekund, vilket medför att texten du läser flyttas upp. Nästa sekund kommer bannern tillbaka, vilket gör att texten flyttas ner igen. Går det inte att “reservera” utrymmet, dvs, när den laddas om är det en tom ruta?

1 gillning

Vet inte om det bara är jag, men just ordet Reklam är för mig negativt betingat, känns påträngande och känns som att forumet självt gör reklam för vad som visas, medans ordet Annons klingar mer förståelse för att det är något som köpts för att finansiera siten.

2 gillningar