Oliver har väl egentligen ledigt under helger? Jag har pingat @janbolmeson
”Olästa” ligger nu under rubriken ”Nya” fördelade i flikarna: Alla/Ämnen/Svar.
Vet inte varför, men kanske är det en uppdatering.
Tror med på en uppdatering, hade en del tomma rutor (kör adblocker pga hälsoskäl) längst upp på forumsidorna idag. Men x och göm distraherande objekt fixade det.
Ok tnx, vet inte om det var speciellt logiskt men det är kanske jag som är lite trög… ![]()
Det knepiga är att man kan fortfarande välja ”olästa” som default i sina inställningar, men när jag klickar på loggan kommer jag bara till ”senaste” ![]()
Det blir även dumt nu om man vill kopiera länk till ett inlägg, för kopiera-knappen hamnar under feedback-knappen:
Jag håller på och kollar på det. ![]()
Följdeffekt av en ganska stor uppdatering i forumet idag. ![]()
Jag har också fått tillbaka reklam. Snyft! Ta mig ur economy…back to business class please. ![]()
Forumet sitter inte fast i Safari det är reklam överallt och det hoppar upp fönster hej vilt,
Stor tom ruta högst upp får scrolla flera gånger innan trådarna dyker upp.
Är det bara för mig ?
@janbolmeson Jag har just nu problem med redigeringsrutan i forumet. Jag tror det beror på reklamen som går just nu. Reklamen hamnar ibland ovanpå redigeringsrutan och går inte att få bort, eller knuffar upp eller iväg redigeringen nästan helt utanför skärmen.
Det gäller Safari på iOS.
Den ena grejen är att z-index för reklamen som sitter fast med paralaxscrollning på sidan har för högt z-index och hamnar ovanpå även redigeringsrutan:
Det andra är mer osäkert men tror det är fullskärms-interstitial som aktiveras ibland även på klick för svara/redigera.
@janbolmeson har Fisher Investment tagit corner på all reklam på RT?
De dyker upp precis hela tiden känns det som
De fiskar såklart efter välgödda finanshajar och var trålar man bäst om inte i lugna vatten? De hoppas kroka några eller kanske skjuta alla i tunnan…
När jag nu rev av den får jag börja bete mig igen och sluta stimma.
Så, tillbaka från mina äventyr med Försvarsmakten. Ska kolla på detta asap. ![]()
Jan
Det här vill vi höra mera om! ![]()
Garanterat drönar pilot. Tror inte de släpper ut honom på fältet med skarpladdad bössa ![]()
Samma här, fast för mig är det “hotels…com”, hela tiden och med stor annons som täcker hela skärmen ![]()
Känns lite som dynamitfiske. Urskiljningslöst ![]()
PS: I dina gamla hoods, Krakow. Jäsikens vilken häftig stad ![]()
Fast den stör mig inte lika mycket som reklam alltså
men lite jobbigt den kommer upp över hela sidan så man måste klicka ”vidare till RT” typ
Verkligen pinsamt att RT gör reklam för dessa.
Ja alltså jag tror att det är andra som styr vad som kommer upp som reklam. Jag har dock för mig att Jan kan blocka vissa. Kanske lämpligt i detta fallet