Reklam: RikaTillsammans-programmet 2023 | Ett ekonomiskt träningsprogram under 12 månader

Sant. Då kör vi på det. :+1:

2 gillningar

Kul att du drar referensen till ett gym-kort, jag tänker att det finns en hel del likheter.
549:- i månaden kan låta mycket för ett gymkort, men om man nyttjar det och får en bättre hälsa så är ju faktiskt 549:- löjligt billigt sett till vilket värde det ger. Samma sak tänker jag med din kurs, 549:- kanske kan låta dyrt för en kurs, men sett till vilket värde det skapar så är det en piss i havet (jag har följt rikatillsammans i över 10 år nu vilket resulterat i sexsiffriga belopp i portföljen som troligtvis inte skulle varit där annars så jag om någon förstår värdet)

Utmaningen är väl just densamma som med gymkortet, de människor som behöver ett gymkort mest, är inte de som hänger på gymmet, för de har inte förstått uppsidan/värdet som finns att vinna.
Här gäller det att lyckas kommunicera värdet, måla upp en målbild vad detta kan generera i, göra det självklart att välja bort något annat för att gå kursen. T.ex, för 549:- och 6h i tid kan jag och min fru ha två kvällar i soffan med film och pizza, låter väl mysigt, eller hur? Men vad kommer det göra för förändring i våra liv? Om vi istället lägger 549:- och 6h i månaden på att din kurs, vad skulle det kunna generera? Hur skulle vårt liv kunna förändras? (Känner hur jag börjar gå igång här, jobbar med själv med försäljning så säljådran slås på direkt…)

Kommer jag gå kursen? Nej tror tyvärr inte det. Jag har konsumerat allt som släppts på bloggen sen över 10år tillbaka, plus att jag hänger på patreon och är flitig användare av Spirecta så uppsidan känns kanske inte så stor för just mig. För att dra gym-referensen igen så är jag som en träningsfreak som löptränar, lärt mig om kost och kropp och dessutom har ett hemma-gym i källaren, jag klarar mig ganska bra utan ett gymkort.

Tycker jag att kursen är något bra, något som kan skapa värde och som många borde gå? ABSOLUT! Och priset på kursen? Som sagt, sett till vilket värde du hjälpt mig skapa i livet så är det väldigt prisvärt, det gäller bara att de som behöver kursen inser värdet också.

PS.
Kände mig lite träffad när jag läste;
“Tempot blir lägre och kvaliteten blir högre. Lite kontrast mot allt som ska gå så fort nu för tiden.”
Ska erkänna att jag alltid lyssnar på era poddar i 1.5x hastigheten :laughing:

7 gillningar

Det är ju spännande, för jag håller inte med. :rofl: En hel del av det som jag tänkte vi skulle göra har vi inte gjort på bloggen eller på patreon.

Däremot kan jag ju utan problem dra av Spirecta-kostnaden på avgiften. Tack för en fin kommentar annars. :slight_smile:

1 gillning

Hade signat upp mig direkt men kommer dessvärre inte vara hemma något alls under nästa år.

1 gillning

Vilken oerhört bra idé! Och, Jan, ibland blir jag nästan frustrerad på dig. Klart vi vill komma på din fest! Jag tror att för många av oss på forumet känner att det är tvärtom, som ett privilegium. Tänk att vi fick komma på Jans fest!

Hur långa är varje utbildningstillfälle på ett ungefär?

6 gillningar

Låter intressant! Klart man vill gå på Jans fest!
Sen kan man ju inte låta bli att fundera över hur man skulle kunna motivera redovisningskonsulten att mitt företag ska betala för kalaset​:thinking::rofl:

Tänker typ 1.0 - 1.5 timmar. Tror mycket på att man gör det i sin egen takt. :slight_smile:

Låter perfekt för mig. Har helt stannat av i min yrkeskarriär och behöver guidning för att komma på rätt väg.

Jag hoppar nog på tåget😎

3 gillningar

Japp, jag har fått med mig sambon, så vi kommer gärna på kalas! :blush::partying_face:

4 gillningar

Vi kommer nog lära oss väldigt mycket inom det ekonomiska, speciellt min sambo (lite som när @janbolmeson sa att @carolinebolmeson skulle gå på kurs själv på Balansekonomi(?) eftersom Jan redan kunde allt :wink: ).

Men framför allt så tror och hoppas jag att vi kan närma oss detta tillsammans och hitta det VI vill i VÅRT liv. Det känns ju både lite läskigt och spännande! Istället för att stå och tjabba om vart norr ligger, så kan vi kolla på vår gemensamma kompass och följa den :slight_smile:

8 gillningar

En kanonbra idé! :+1:
Jag (ev. vi) kommer gärna :raised_hand:

Här är jag för egen del med mina tankar allt som oftast - men jag kommer liksom ingenstans - så detta “program” för att sätta detta på pränt, och faktiskt känna att detta är mina egentliga känslor och viljor känns väldigt attraktivt.

Precis detta satte du fingret på @janbolmeson när du i somras körde avsnitten om Die With Zero - och det har stressat mig sen dess :sweat_smile: för jag känner att de hårdkodade svaren jag får fram genom att lyssna på avsnitten och sen titta på mina egna förutsättningar verkligen behöver omsättas i verklig handling, det tror och hoppas jag att detta program kan ge mig verktyg till :ok_hand:

…och här, nu kom ju det dåliga samvetet springande i 200 knyck :grimacing:, du/ni har ju i olika avsnitt berört mycket av detta, men det har hittills fastnat på min “att göra lista” så detta lär bli den sparken i baken jag behöver för att få (även) detta att hända :wink:

MEN, bara en input;
Jag skulle gärna se att alla avsnitt bandas in för senare tittande. Detta då jag vet att jag kommer missa något/några tillfällen pga flyg i tjänsten/ kvällsaktiviteter i tjänsten/ semesterresor mm :pray:

3 gillningar

Hur likt är det om man gått Balansekonomis ”Ett Rikare Liv”-kurspaket? @janbolmeson

Väldigt olikt om man gick det innan jag slutade 2018-ish (har inte varit involverade de senaste åren så jag vet inte hur det ser ut idag). Jag gillar ju Balansekonomi (har fortfarande kvar aktier i bolaget) och brukar reka deras utbildning då det är en grym grundkurs i personlig utveckling, tankesätt och de tre resurserna tid, pengar, energi och livet.

Här kommer det bli mycket mer konkreta “ekonomi”-uppgifter och inte så mycket personlig utveckling. Om jag ska hårddra det Balansekonomi är duktiga coacher och kommer från ett coachande perspektiv som utgår från att “klienten vet svaret själv”. Jag kommer som ni säkert sett i avsnitten mycket mer från “det här säger forskningen är det bästa sättet”. Det kommer däremot inte vara helt olikt Livsplanskickoffen som jag och Moa körde under två år innan Moa blev sjuk. Jag hoppas fortfarande på att Moa kommer kunna göra ett gästspel någon gång under året. :heart:

Här är t.ex. exempel på sådant som inte gjordes i Balansekonomi under min tid:

Men som vanligt, så är det sällan antingen eller. Det bästa är både och. Här är länk till Balansekonomi.:blush:

Yes, det kommer spelas in. :blush:

3 gillningar

Hej
Som pensionär så anser jag att du bör ha en pensionärsavgift som är kraftigt rabatterad, t.ex 200 kr/månad för att inte tappa oss
Med vänlig hälsning,
Benny M

4 gillningar

Finns någon ”studentrabatt”? :roll_eyes:

5 gillningar

Ni har inga funderingar erbjuda kursen kostnadsfritt och välja de som är mest i behov utav hjälpen?
Jag tänker det skulle ge er tillbaka mycket psykologiskt jämfört med att ta betalt.

Jobbar du med gratis? :wink:

1 gillning

För detta ändamål ja

1 gillning

Man skulle kanske kunna köra första gratis - detta ger folk en chans att se vad det är och om de vill fortsätta! Alternativt en liten förhandsvisning om vad den innebär!

1 gillning

Bloggaren Sparo är inte helt imponerad av konceptet om jag utrycker mig försiktigt :wink:

1 gillning