Revolut företagskort

Hej!

Vi tänkte skaffa ett Revolutkort till vårt bolag. Stöter dock på problem med “proof of shareholder structure”

VI är ett litet bolag så vi är inte listade på någon börs, och vår aktiebok är inte notariserad.

Inte heller signerade bolagstämmoprotokoll verkar fungera.

Någon som har skaffat Revolut till företaget och har tips?

Jag har problem med samma dokument! Jag kontaktade supporten om detta och fick svar:
Dear Mr, could you please provide us with document confirming division of shares? Document (for example: registry extract or Article of Association) should be certified by a notary as true copy of the content. With that, we should be able to proceed further :slight_smile:

Jag tolkar det som att dokumentet måste undertecknas as Notarius Publicus, vilket jag inte tänker lägga tid och pengar på. Jag ska göra ett försök till med att låta min revisor skriva under aktielistan och se om det kan godkännas, annars glömmer jag Revolut och letar upp en annan lösning.

Det har blivit sjukt omständigt. Jag har argumenterat en hel del med dem. Särskilt eftersom ett utdrag från huvudmannaregistret är precis det som de skulle behöva. Jag vet att deras svenska support verkar vara på ärendet, men det är Storbritannien och deras lagar som strular.

Hjälper inte att prata med svenska supporten alltså?

Jag försökte fråga om de hade någon sådan igår via deras chat, men de sa de att någon sådan fanns inte.

(Försökte förklara att vad de frågade efter inte var något som är så vanligt bland svenska småbolag)

Det är klurigt, jag har PM:at dig en e-postadress som du kan försöka med. Men jag lovar inget. Tyvärr.

Hittade ni någon lösning på detta? Jag fick samma problem.

Tyvärr. Upplever Revolut på företagssidan just nu superstruligt. Kommer byta från dem när jag hittar ett alternativ.

Nej jag hittade inte en lösning. (Mitt orginalproblem var att Google inte accepterade mitt nya betalkort pga de nya eu-reglerna vid årsskiftet, men det löstes med ett SEB Eurocard)

Jag tog tag i mina betalkort igår igen. Kan gladeligen medela att jag fick igenom allt med revolut. Vet inte om det är samma lösning med verklig huvudman ni andra försökt. Men jag gjorde följande.

Gå in här och sök efter dit egna bolag
https://foretagsfakta.bolagsverket.se/fpl-dft-ext-web/home.xhtml

Sedan finns
“Bevis – på engelska” “Uppgifter ur registeret verklig huvudmän”

Kostar 250 kronor.

Fick avslag ifrån dom först när jag bifogade det dokumentet. Startade sedan en chat och de tyckte det räckte.

Annars tror jag inte “Notarius Publicus” processen behöver vara för jobbig. Här finns en lista på olika jurister som fixar det. Verkar kosta runt 500. Ungefär som ett årsabonnemang för ett VISA-kort hos någon av storbankerna.

Har krånglat med Revolut för att öppna företagskonto jag också nu. Har köpt utdraget på verklig huvudman från Bolagsverket, men det räckte inte - de ville att utdraget skulle vara vidimerat av notarius publicus… Verkar som Daniel hade lite tur.

Även fått besked från supporten att det skulle fungera med utdraget vidimerat av en styrelsemedlem som inte var ägare i bolaget - men när jag väl skickade inte det blev det ändå nekat.

Lutar åt att man måste gå via notarius publicus och krångla, om man orkar…

@ernu Gick du vidare med Notarius publicus, eller hittade du någon annan lösning?

Obs: Tjänsten som @Daniel_Lindh nämnde (företagsfakta) har f.ö. stängts, Bolagsverket hänvisar till en EU hemsida, men där verkar inte finnas något användbart.