Revolut företagskort

Yes… jag ser också fram emot Lunars företagserbjudande, det kommer ett avsnitt med @Mats-LUNAR om några veckor. Just nu går det bara att ha sparkonto, men inom kort bör det gå att lösa det mesta via Lunar. :slight_smile:

Disclaimer: är aktieägare i Lunar.

1 gillning

Hej @Monica ! Välkommen du och alla andra i denna tråd att testa Lunar. Vi rullar dock precis i dagarna över från vårt sparerbjudande till ett mer komplett företagspaket, och får därför be er att kika in i appen från mitten på April då vi har den nya företagsbanken “up and running”. Välkomna!

1 gillning

Tack, skickade in en ansökan i helgen, så jag inväntar er respons. :slight_smile:

1 gillning

Erbjuder ni bankintyg vid bildandet av ett aktiebolag?

Hej @hima! Toppen att du frågar.
I dagsläget gör vi inte det, då vi bara erbjuder ett sparkonto med kort för företag. Men vi jobbar aktivt med frågan och hoppas ha något på plats senare under året.

1 gillning

Jag lyckades utan notarie!

Man får se upp när man gör beställningen. Är du inloggad får du ingen nedladdningslänk per mejl, utan förväntas hämta det under “Mina köp” – och där kommer ju inte Revolut åt det. Kostade mig en slant att upptäcka. Är du inte inloggad får du länken i ett mejl…

Tack för tipset!

Hej,

Kan du ge mig länken till rätt sida på bolagsverket för de här? Hittar inte vart de är man beställer de på Engelska.

Edit: Fick rätt svar via mail från de, om någon undrar framöver:

"För att få den länk du pratar om måste du själv göra beställningen via vår hemsida, se länk nedan:

https://foretagsinfo.bolagsverket.se/sok-foretagsinformation-web/

Du väljer Företag, skriver in ditt organisationsnummer, söker genom att klicka på förstoringsglaset.
Därefter väljer du “Registret över verkliga huvudmän” och där ändrar du språk till engelska.

Du betalar beviset via kort och får då en länk via e-post där du har 5 dagar på dig att ladda ner det.".

För den som vill prova vägen med dokument/länk från Bolagsverket. Jag lyckades inte få igenom det hos Revolut, fick svaret nedan:

“…However it cannot be considered as proof of document.because it is not certified by a notary as a true copy of the original. To complete the verification process, please submit this document (registry extract/articles of association), dated in the past 3 years, certified as a true copy of the original by a notary or a registered lawyer or chartered accountant with a valid registration number in EEA or an external auditor. Thank you”

Så det var pengar i sjön tyvärr.

Du måste trycka lite på de i chatten. Screenshot - 150cdd1c47e341eb835a6a8ae20a11c3 - Gyazo De går med på de efter lite back and fourth.