Ja, fan, det händer mig hela tiden också.
Den oorganiska maten ger inte alls samma mättnad. Jag antar att det är “ekologisk” du menar?
Pågens råglevain
Haha stämmer det. Blev för mycket svengelska där, organic food.
Kött, speciellt på sommaren när man står vid grillen.
Vi lever inte särskilt lyxigt till vardags utan är ganska nöjda med livet vi lever på gården med odling/höns/renoveringar, men förutom rinnande varmvatten unnar vi oss ändå lite;
-
Jag köper cigarrer/whisky för i snitt en tusenlapp i månaden och min fru lägger ungefär detsamma på sitt hår.
-
Vi reser inte speciellt mycket, men ser till att åka iväg minst en vecka om året så barnen får se sig om och då brukar vi köpa mat/upplevelser utan att bry oss allt för mycket om vad det kostar.
-
När vi renoverar väljer vi ofta material(t.ex. tapeter och golv) efter hur fint det är snarare än vad de kostar.
-
Vi har en sparkvot på cirka 25% av vår gemensamma inkomst och jag vill påstå att det är en lyx i sig att kunna unna sig “frihet” i framtiden med hjälp av de pengarna.
Ja, Serlas toalettpapper är skitbra…
Många göteborgare på forumet
Inte fler än skåningarna.
Har alltid kylda 33 cl burkar med Cola Zero i kylen. Känns som jag bor på ett lyxigt all inclusive hotell när andan faller på och man bryter en kall en…
En lyx så fjärran när jag växte upp!
Tänker köra med ett tradig svar. Sprit. Hur illa det än är, så nog fasen lägger man pengar förr eller senare på Sprit.
Trådens vinnare
!!! ![]()
![]()
Bytte min 11 år gamla passat mot en tre år gammal model 3, för en kostnad om ca 3% av min portfölj. Så unnar jag mig emellanåt!
Läser det här som halvt sarkasm och halvt allvar. Men som parallell kan jag säga att vi har burkläsk som lyx till våra barn. De får läsk på helgen, men när vi är i stugan är det extra lyx för där finns det burkläsk! ![]()
Det var skrivet med glimten i ögat, men absolut på allvar! Känslan av rikedom jag försökte förmedla - att när andan faller på kunna knäppa en kall cola - är ![]()
![]()
Säkert någon som känner igen sig!
Edit: Ska kanske tilläggas att jag alltid köper storpack på kampanj för 4-5 kr/burk och att jag alltid har ett paket på lager i garaget. Helt galen är jag ändå inte, hänger ju här ![]()
Vi hade också alltid burk-cola, mer för att vi aldrig drack upp en hel flaska så det blev ju kastat. I slutändan blev det nog inte dyrare, men ack så mycket godare.
Burkcola är också utan tvekan mycket godare än flaskcola ![]()
Jag håller inte med dig. Det kan vara ett litet romantiskt skimmer över mitt minne men min minnesbild är att colan på 25 cl glasflaska var godare än 33 cl burk.
Härligt ändå med ärligt In your face-svar. Like!