Sålt företaget och blivit ekonomisk fri | Hur bygger man upp en stay-rich-portfölj?

Ja, en massa konton med insättningsgaranti är ett “lyxproblem” men ändå sett seriöst problem. Har en kompis som fick jobba ganska mycket för att lägga typ 20 Miljoner på konton med insättningsgaranti. :joy:

Ja, så klart. Hade du inte haft det drivet så hade du förmodligen inte gjort resan som du har gjort. Men ibland måste vi också se att beteendet som gör oss framgångsrika i ett område kan ställa till det i ett annat. Det här är typiskt ett sådant. Den uppenbara frågan är ju:

Varför? Vad är syftet med att öka förmögenheten?

Sannolikt kommer svaret vara “för att det är kul / är en utmaning / är ett spel / vill lämna ett legacy”. Det är ju helt okej. Men det kan man ju göra med den andra delen. Ofta hjälper det dessutom i relationen med en uppdelning enligt den jag föreslår ovan, för ens partner brukar sällan ha samma önskan. Då kan det skapa mindre slitningar eftersom då är vardagen “taken care of”.

Det var i alla fall det som jag kunde hjälpa ett par bekanta med. Det var först när den här uppdelningen gjordes som partnern (ej den som byggt upp företaget) vågade ta steget och säga upp sig. Det var ju först då tryggheten fanns där.

Det är därför jag rekommenderar Moa, för hon jobbar med både en själv och ens partner. Båda är lika viktiga för att det ska fungera.

2 gillningar