Jag kan inte starta månadssparande från SEB eller sätta in pengar via banköverföring. Är det tillfälligt och kommer lösa sig?
Ping @SAVR
Hej!
Hör av dig till vår kundservice via chatt i inloggat läge, eller på telefonnummer 08-38 52 00, så hjälper de dig vidare.
Vänligen,
Emma på SAVR
Det är på gång! ![]()
I dagsläget går det inte att se hela vårt fondutbud utan att vara inloggad i produkten. Det är dock gratis att bli kund hos oss, och det krävs inget engagemang i form av bankkopplingar eller liknande för att se vårt utbud.
Mvh,
Emma på SAVR
Hej @SAVR . För ett år sedan tog ni bort funktionen byta fond. Har ni planer på att återinföra det? Jag tror jag ställde samma fråga i våras och fick svaret att det låg i pipeline. Det verkar vara en ganska enkel sak egentligen.
Hej!
Vi har ett gäng förbättrande åtgärder som ligger på vår to do-lista, och detta är en av dem.
@SAVR Tack för svar. Det skulle hjälpa om ni förklarade varför just fondbyte är så svårt för plattformen att det dragit ut på tiden i ett år. Som sagt för en lekman verkar det inte vara raketforskning.
Hej!
Jag förstår att det är frustrerande när funktioner man använder försvinner. Du har rätt i att fondbyte i sig inte tar så lång tid att utveckla och implementera, men vår högsta prioritet det senaste året har varit att lansera aktiehandel vilket tyvärr har gjort att vissa andra funktioner har dragit ut på tiden. Nu arbetar vi hårt med att förbättra såväl aktie- som fondtjänsten och lägger därför kontinuerligt till såväl nya som nygamla funktioner.
Jag har tagit vidare ditt önskemål om att återinföra just fondbyte och hoppas att det ska vara möjligt snart igen.
Önskar dig en trevlig helg!
/Emma på SAVR
Hej igen!
På denna sidan kan du se ett urval av våra populäraste fonder och vad priserna kostar hos oss och hos andra.
Trevlig helg!
/Emma på SAVR
Låga priser på index-
och räntefonder.
Nu är det ännu mer fördelaktigt att fondspara hos oss. Från och med 2/9 2024 sänker vi vår ersättning för index- och räntefonder* till 0,06 % respektive 0,04 %.
*Vilka fonder som ingår i respektive kategori görs enligt SAVRs bedömning.
vad menas med detta egentligen? Är plattformsavgiften 0,06%? Blir det då dyrare att spara i nedan fond på SAVR än Avanza?
Länsförsäkringar
Global Index
Ordinarie avgift
0,22 %
Din avgift
0,19 %
Rabatt
13 %
Plattformsavgiften ingår i “din avgift”
Tack för svaret, men att se ~25 fonder som alla andra också erbjuder gav mig egentligen inte så mycket. Jag är intresserad av hela fondutbudet för att ev. hitta några “godbitar”.
Nåja, det får vara.
Hej!
Vi har tidigare haft en plattformsavgift på 0,09 % som gällt samtliga investeringar och likvider på vår plattform. Denna har vi ersatt med en årlig ersättning för fonder på vår plattform. Med andra ord tar vi endast en ersättning för fondinvesteringar hos oss och inte på aktieinvesteringar eller likvider.
Vår årliga ersättning för fonder är alltid inräknad i de totala avgifter och rabatter vi presenterar. Med andra ord är din totala avgift hos oss i just detta fall 0,19 % vilket ger 13 % rabatt jämfört med priset hos Avanza (0,22 %).
Mvh,
Emma på SAVR
Hej!
Jag förstår, och detta är något vi jobbar på att kunna redovisa publikt utan inloggning. Tills den funktionen är redo har vi dock valt en tillfällig lösning där vi endast lyfter de allra mest populära fonderna. En fullständig lista finns tillgänglig i appen och det är naturligtvis gratis att bli kund hos oss för att kunna kolla in hela vårt utbud.
Ha en fortsatt fin dag!
/Emma på SAVR
Hur ser det ut med möjligheterna för valutakonton?
Gärna både ISK och KF om man får önska.
Nu har ju både Avanza, Nordnet och nykomlingen Montrose hintat om att de planerar lancera denna möjlighet. Hade varit snyggt med valutakontomöjlighet med extra låg växlingskostnad på SAVR också.
Förresten, nu vi är igång, finns det någon planer för att erbjuda portföljbelåning i framtiden på SAVR? Det hade varit en väldigt bra grej om det kommer finnas tycker jag. Och som sagt, valutakonton är efterfrågat av många här inte minst, @SAVR ![]()
Jag provar här istället för att öppna nytt: har några frågor var jag inte kunde googla fram svar -
- Är valutaväxlingen verkligen billigare än hos Avanza/Nordnet, dvs de använder samma kurs?
- har de de flesta ETFer, särskilt WEBG, VGWL och IQQY?
- stämmer det med “samma låga avgift” för ETFer (särskilt WEBG, VGWL och IQQY) och deras börs utomlands också? Särskilt minimi avgift av 1SEK (är nog intressant för månadssparande)
Det hade ju varit grejer man hade kunnat kolla själv om man inte hade behövt öppna ett konto där först
.
Tack för hjälpen
Inga etf där än så länge vad jag vet men @SAVR har meddelat att det skal komma. Dock oklart hur dags.
Tack för infon, vad synd
.
Och det andra med valutaväxling och courtage?
Vet det är detaljer, men Montrose har ju t.ex. alltid minst 19 spänn för Tyskland, även om man är i deras Toptier