Ska jag sälja en fond när den går dåligt?

Hej, jag har använt mig av Nybörjarportföljen - 10 fonder och såg nu att några av fonderna har bytts ut. De som har bytts ut ser jag på mitt konto har gått ner. Ska jag sälja dom och byta ut dom mot de nya som finns i listan för nybörjarportföljen, eller ska jag vänta tills de gått upp och inte göra något?

hej,

jag skulle följa nybörjarportföljen och sälja/köpa fonderna.

dock ska du redan nu börja tänka och läsa på. om denna blogg skulle läggas ner. vad gör du då?

det är lätt att följa jon men läs på och gör egna beslut.

mvh

philip

Eftersom de nya fonderna tillhör till samma kategori som de gamla borde utvecklingen vara likvärdig, så antagligen har de nya också gått ner under tiden, men kolla gärna för säkerhets skull. Om det inte skiljer sig alltför mycket skulle jag byta direkt, bara för att få det gjort.

Hej Linnéa!

Har du valt som strategi att följa Nybörjarportföljen så tycker jag absolut att du kan följa efter hur den ändrar sig varje år. Däremot som Tale skrev ovan så kan du fortsätta att läsa på om fonder och hur dessa fungerar, tillslut kan du då göra egna beslut och inte vara beroende av att följa någon annans val.

Men Jan har väldigt bra koll på fonder och det är ingen dålig idé att följa förslagen som dyker upp i artiklar här på bloggen.