Småspararguiden stäms. Hjälp till att stötta

Vet att det kan vara knapert såhär sista veckan innan lön i Januari, men jag swishade en slant till moralens väktare på @smaspararguiden. Uppmanar fler att göra detsamma.

Meddelande som moderator
Jag har fäst tråden som global då jag stödjer det här initiativet. Jag tycker att @smaspararguiden gör ett väldigt viktigt jobb. En av få, om den enda, finansiella rådgivaren som för en billig fast peng hjälper småsparare till ett bättre sparande med samma filosofi som vi på forumet. Självklart har jag också bidragit. :blush:

• Här är GoFundMeSidan
  • Här är swish-numret: 123 680 7374, märk det med “kapitalgruppen”

/@janbolmeson

57 gillningar

Jag måste ju säga att det bara var en tidsfråga innan detta skulle hända. Ska bli spännande att se vad domstolen kommer fram till! Småspararguiden har alltid tagit en stor risk med dessa granskningarna. Det som talar för dem är nog just det som Patrick skriver i slutet av sin granskning av Kapitalgruppen:

I viss mån är Kapitalgruppen konkurrenter till oss. Vi sysslar båda med att prata med kunder om deras privatekonomi. Enligt vår mening är visserligen skillnaderna större än likheterna. Vi tar betalt får vår tid, är oberoende och ger råd. Kapitalgruppen säljer produkter som de i sin tur erhåller provisioner på. Försäljning och rådgivning är olika saker även om de tyvärr allt för ofta blandas ihop.

Patrick blev också hackad när han arbetade med Allra-avslöjandet: Allras “konsult” åtalas för dataintrånget mot Småspararguiden | Småspararguiden

När man stryper folks inkomster kommer fulspelet fram.

8 gillningar

68E1DE6D-7C6E-4645-9B1D-0B984385E8D1

9 gillningar

Det är en förklaring till varför det varit ganska tyst på bloggen ett tag.
Ska swisha in en slant imorgon.

3 gillningar

Jag har swishat!

2 gillningar

Jättebra att du delar. Känns värt att stötta med en slant, tjänster som småspararguiden behövs för gemene man.

1 gillning

(32) Artikeln skyddas i sin helhet av Yttrandefrihetsgrundlagen (1991:1469)
(”YGL”) och faller därmed utanför marknadsföringslagens (2008:486)
(”MFL”) tillämpningsområde. Det föreligger därför redan av den anledningen
inte förutsättningar för vare sig förbud eller skadestånd.

Åh, detta är också starkt! :partying_face:

1 gillning

Det är en sak att ha rätt, en annan att få rätt.

11 gillningar

Swishat! Jag tycker att Småspararguiden gör ett kanonjobb.

2 gillningar

Swishat! Klart man måste stötta :innocent:.

1 gillning

Bidrag skickat :grinning::+1:

Måste få rullning på denna tråden här på RT så alla som vill stödja får reda på det.

Det är ju förtvivlat få oberoende rådgivare (till skillnad från alla rångivare :grinning:) så det hade ju varit väldigt synd om de går under pga lagvrängeri mot en telefon-rångivare som inte ens svarar på frågor :rage:

@janbolmeson kanske en idé att fästa tråden högst upp i lista så att så många som möjligt ser den ?
Eller en extra mini pod / inslag?

9 gillningar

Har swishat. Känns som en bra sak att kämpa för ytringsfrihet och oberoende rådgivning!

1 gillning

Självklart!
Patrick och Andreas är riktigt riktigt bra.

Kapitalgruppen kontaktade min kära moder och ville boka in henne på ett säljmöte men jag hann avstyra det när jag fick reda på det.

2 gillningar

Jag kommer också att bidra! Har lärt mig massor (dvs keep it simple, forskningsbaserat) av dem genom åren.

3 gillningar

200kr swishat.

1 gillning

De gör ett väldigt bra jobb så självklart swishar jag.

Kanske läge att beställa deras bok som jag fortfarande inte läst men varit med på min lista.
Blir som ett extra bidrag längre fram.

4 gillningar

Mer pengar för pengarna heter boken. Den är bra! Jag köpte den på release-dagen. Tanten i bokhandeln: “Hm, jag undrar om det var den som kom i en låda i morse. Jag ska gå och kolla på lagret.” :slight_smile:

2 gillningar

Swishat!
Även köpt och läst boken tidigare. Läsvärd.

2 gillningar

Självklart swishat!
Hallå @janbolmeson, nu måste vi hjälpas åt!

3 gillningar

Småspararguiden gör precis som Rikatillsammans ett fantastiskt arbete.

Självklart ska vi bidra med stöd i processen.
Komplettera gärna med deras också.

1 gillning