Spännande! Hur hade Ni gjort Nu med nytt kapital?

Hej på er. Spännande fråga nedan… ?

Har(hade) alla fyra hinkar på Lysa (1 & 2 klara). Lyckades sälja av hela hink 3 (globala barnportföljen) innan det blev stop hos Lysa då jag ville gå tillbaka till Nordnet för att nyttja belåning.

Pengarna är framme på Nordnet och hur hade ni gjort ? ?

All-in eller fördela det 1/12?

OBS: jag sover riktigt jäkla gott om nätterna oavsett hur jag gör och om det går ner dramatiskt för att gå upp ännu mer. Jag vill ha bäst avkastning/återhämtning efter (spekulation 5 år). Portföljen behövs inte på 20 år…

Hade jag vart du så hade jag köpt in allt med en gång och ha ett löpande månadsspar. Som du skriver verkar du ha en trygg ekonomi och du ska spara långsiktigt.

fonderna tar ju olika lång tid innan de blir köpta så det kommer spridas ut på några dagar.

jag har tänkt mycket på den här krisen. Min personliga tanke ang detta raset är. Inga länder vill att detta ska bli en ekonomisk kris, alla stimulerar så gott det går för att förhindra det. Även om det är förjävligt med alla dödsfall och sjuka så, om jag tittar på det ekonomiskt så är det trots allt ”bara” ett virus. Någon gång går detta över. Beroende på hur lång tid det tar så tar bolagen olika mycket stryk.

vår familj har ökat månadssparandet med tron om att det är billigt att investera på börsen just nu.