Storskogen | Diskussion, analys och kommentarer till Storskogen och dess aktie

Ja, Oj vad de får äta upp det just nu! :slight_smile:
Sparar här rubriken i bitmap eftersom DI verkar justera i efterhand!

9 gillningar

Sålde 3 konton imorse (break even), 2 konton 17:20 (1800 kr plus) och 1 konto kvar som krydda i vardagen. Riktigt skönt att ha bestämt upplägget på förhand och kunna skylla/tacka beslutsprocessen.

2 gillningar

Sålde 4 poster a100 på 48. Resterande 3 poster åker imorgon. Helt ok på en annars sur börs :hugs:

2 gillningar

Suck, sambon övergav/övertalade mig att överge vår strategi imorse så 2 konton såldes för inköpspris, 2 strax under, 1 runt 41 kr och 1 har jag kvar för att jag glömde bort att sälja nu innan stängning :joy: Jaja, det borde bli plus totalt sett när jag säljer imorgon och framförallt blir det en lärdom att INTE tro att man kan räkna ut eller tajma marknaden utan göra så som man bestämt sig för sen innan. (I vårt fall sälja hälften vid öppning och hälften vid stängning).

3 gillningar

Bah fick bara 100 så tänkte köpa lite till för 38,50, la en order när de stod i 38,52 tänkte de var lugnt så kommer man hem och den är på 42… så trist
100 st var inte mycke å hänga i granen

Men får väl vara glad att jag fick några iaf

1 gillning

Mycket märklig första handelsdag, jag vill inte låta som DI men detta känns inte helt friskt. Har någon sett något liknande förut?

Först dans runt teckningskursen och troliga stödköp, för att sedan dra iväg exponentiellt och sluta vid +31%.

Den som verkligen trodde på bolaget kunde köpa in sig under teckningskursen och sedan få över +30% första dagen. Detta känns inte riktigt friskt som sagt.

Även intressant att titta på volymerna. Stora volymer första timmen eller två, sedan torka från 11:00 fram till 16:00, fortsatt små volymer och så 2 miljoner i stängningen.

• Senast
    50,50

• Högst
    50,50

• Lägst
    38,415

• Antal
    57 381 357
    av totalt
    Antal aktier
    1 218 044 830
    ganska få ändå!

• Tid
    17:29:34

Omsättning SEK: 2 335 002 083
Volymvägt snittpris: 40,652

Titta på snittpriset, ganska nära teckningskursen!

Ser väl ut som vanligt?

Inte alls ovanligt för vad jag skulle kalla för mer “kvalitetsbolag” att sakta stiga under dagen av sin IPO.

Och volymerna är oftast störst vid öppning & stängning för alla bolag. Kommer inte ihåg siffran exakt, men i snitt är det nog en 80% av dagens totala volym som omsätts första och sista timman.

9 gillningar

Ja, men här var den broken IPO och sedan drog exponentiellt.

Hade den börjat handlas på 41 och sedan slutat på 43 hade det varit mer normalt.

Tumregeln, vet inte om så är fallet med Storskogen, är ju att småspararna handlar på morgonen och proffsen på eftermiddagen. Det är därför mitt stående råd brukar vara att sälja hälften på morgonen och hälften på kvällen (givet att man ska göra en teckna-sälj).

12 gillningar

Men Jan, får ändå passa på att gratulera dig och Niklas för en fantastiskt bra analys. Att ni onekligen hade rätt i åtminstone det korta perspektivet måste kännas jätteskönt!

7 gillningar

Och då tänker jag inte ens på att ni båda säkert rent privatekonomiskt tyckte detta var en ok dag😉

2 gillningar

Tack, måste säga att jag har andats ut både en och två gånger idag.

Inser att jag suger på att vara contrarian… :joy:

3 gillningar

OBS: Det som följer är ett skämt!
Ett tag tänkte jag att det kanske var Jan et al som lagt in den där köpordern på 4 miljoner aktier för 38,50 kr! Allt för att slippa ha fel! :slight_smile:

8 gillningar

Haha, självklart. Snacka om att gå en extra mil för att rädda ansiktet. :joy::rofl:

3 gillningar

Haha, ja det hade varit humor. Det var så skönt att se det där blocket…men det krympte o krympe och tillslut var det borta o då blev man ju nervös o sålde för mkt. Sjukt svårt göra rätt😉

2 gillningar

2 gillningar

Men segens sötma måste vara desto sötare :grinning::+1:

1 gillning

Ja, jag hade generellt kunnat vara kallare och väntat längre, men nu hade jag ett tidsfönster till 15:00 imorgon då det är dags att ha likvider på konton till nästa börsnotering.

När det blev broken IPO trodde jag ärligt talat aldrig att jag skulle få se detta, men så fel man kan få!

Räknar man bort alla avslut från stängningen på 50,5 så blev dagens genomsnittskurs
38.8985849707249

Jag köpte i alla fall upp till en standardpost på 250 st på vårt långsiktiga konto, så där fick jag väl någorlunda ersättning för några timmars jobb och lite courtage.

1 gillning

Det skall bli spännande att se var aktiekursen hamnar den kommande tiden.

1 gillning

Sålde direkt imorse. Köpte in mig tillbaka på 42 kr sålde på 48 kr i panik :joy: fint utveckling, synd att jag inte höll aktierna från början.

1 gillning