Svårigheter att få barn när hoppet nästan tar slut

Tack snälla för att du delar din kompis erfarenhet!

2 gillningar

Tack snälla för din kommentar :heart: vi har båda stöd i varandra, familj och vänner. Tack för stödet

2 gillningar

Rekommenderar dig att följa Vulverine Jenny Koos på Instagram. Hon skriver mycket om fertilitet och vad som krävs för att stötta den o vad man kan göra själv. Pengar är verkligen inte allt. Lycka till :heart:

5 gillningar

Tack snälla för tipset :blush::heart:

Kan också tipsa om Jenny Koos, har flera vänner som har använt sig av hennes kunskap och blivit gravida 35+ hon har skrivit en väldigt bra bok om fertilitet. Stort lycka till!

3 gillningar

Hej! Tack för tipset! :blush:

Hon är säkert duktig (vet inget om henne) men någon fertilitetsexpert med läkarexamen är hon inte iaf ..

5 gillningar

Försökte svara dig men svarade hamnade under istället :slight_smile:

1 gillning

Ja, jag blir sjukt skeptisk bara jag läser ordet ”holistisk” :laughing:

7 gillningar

Det bör snarare bli normaliserat att man bildar familj under tiden man pluggar. Vet av egen erfarenhet att det går alldeles utmärkt.

3 gillningar

Det finns en tid och en plats för olika samtal. I denna tråd är det samtalet du vill föra sjukt olämpligt och tondövt. Ta det i en annan tråd.

14 gillningar

Lider med dig på riktigt.
Är själv lycklig mamma till 2 adoptivbarn, idag myndiga, mina juveler. Hade 6 års helvete med IVFer. Önskar jag tänkt adoption tidigare. Mitt tips: Danmark, Estland har liberalare möjligheter för kvinnan, där kan du-ni köpa ägg. Satsurt att det går köpa en annan karls sperma i Swe men när det kommer till kvinnans del är det fan stopp.

Öka möjligheterna att bli gravid mhja clean mat; bort med socker, mjöl och fröoljor. Fasta 24-48 timmar (för autofagi – googla).

Håller tummarna för dig. Det är ett helvete att genomlida ofrivillig barnlöshet. Få förstår. :heart:

4 gillningar

Hej! Tack för din stöd och hjälp. Glad att allt blev bra för dig tillslut :heart:

Ja verkligen hemskt

Jag har också blivit förvirrad av det här. Om man klickar på “Svara” på någons inlägg och ens svar hamnar direkt under, utan att något annat ligger emellan, så ser det ut som en vanlig kommentar fast det egentligen är ett svar.

Jag beklagar och hoppas innerligt att det löser sig för er :heart:

1 gillning

Ja precis, jag har inte riktigt förstått varför de blir så när jag försöker och svara en specifik användare och kommentar. Väldigt irriterande tycker jag. Antar att det ska vara så dock.

Tack snälla för ditt stöd och din omtanke :heart:

1 gillning

Jag håller helt med @simino. Den här diskussionen kan vi ta i en annan tråd, eller släppa helt och hållet.

6 gillningar

Tack :heart: så bra skrivet.

1 gillning

Vet inte hur länge det gått men numera kan en som kvinna få/köpa donerade ägg i Sverige.

Det har jag en bekant som gjort så det är definitivt en möjlighet (och gick bra för henne/det paret).

Jag är permanent ofrivilligt barnlös vilket är något helt annat än att vara det under en period av livet.

Vill bara säga att jag vet vilket helvete det kan vara men också ge lite hopp om att livet består av mycket mer än barn och normativ familj och att det till och med kan bli riktigt bra även om det mot förmodan inte blir några barn. :slight_smile:

Med det sagt önskar jag er lycka till och att ni får de barn ni önskar!

13 gillningar

Jag beklagar stor kram till dig :heart: tack för din kommentar :heart:

Ja det är viktigt att lyfta fram att livet kan bli jättebra ändå :blush:

1 gillning