Svårigheter att få barn när hoppet nästan tar slut

Förstår att ni inte är där på långa vägar och som så unga så kommer det hinna lösa sig för er med stor sannolikhet. :blush: Ville bara skriva generellt om fler läser och behöver höra det.

5 gillningar

HUR ÄR DET RELEVANT I DENNA TRÅD?

7 gillningar

Även jag tipsar om Jenny Koos!! Hon förklarar så otroligt bra kring allt inom fertilitet/menscykel/hormoner/kvinnohälsa! :growing_heart:

Du kan börja spana in instagram vulverine, men sen har hon på sin hemsida föreläsningar kring olika teman där vissa säkert är relevanta i ditt fall och kan vara värt att lägga pengar på att ta del av.

Men jag förstår känslan av ”en milijon på banken, men ingenting att leva för” som Daniel Adams Ray uttryckte det. Men, i en sån här karusell går det åt pengar. Om det så blir för att göra surregat utomlands eller om ni hittar andra vägar ni vill pröva för att få ett biologiskt barn eller genom adoption. Oavsett kommer det gå åt pengar.
Jag valde att arbeta deltid när vi var ofrivilligt barnlösa. Behövde det för att orka med allt. Kanske behöver du ta tjänstledigt lite extra för exempelvis ivf eller annat. Så en stadig ekonomi i sånna här situationer är en stor fördel :growing_heart:.

1 gillning

Tack för din fina kommentar och stöd! :blush::heart:

1 gillning

Det är normalt att trådar grenar ut i andra frågor?

2 gillningar

Jepp, men i det här fallet är det taktlöst. Jag startade en ny tråd åt dig, varsågod: Fördelar med att få barn när man är ung

4 gillningar

Jag har hört om flera som fått hjälp via okonventionella metoder, såsom akupunkturbehandlingar. Det kanske kan vara värt att prova?

1 gillning

Tack för din kommentar! Jag har gått regelbundet sedan ett år tillbaka, har tyvärr inte hjälpt mig.

Att läsa om er kamp berör mig djupt och jag lider med er.

Likt många andra i tråden har vi också haft det kämpigt att få barn. Min fru fick ett utomkvedshavandeskap med resultat bortopererad äggledare och den andra var det stopp i. Idag har vi två döttrar som båda tillkom via IVF.

Jag tillskriver min fru mycket av vår framgång. Hon upptäckte Jenny Koos och ett intresse kring fertilitet och barnafödande. Vi gjorde en del livsstilsförändringar som jag tror var avgörande för vår framgång.

Ta hand om varandra och ge inte upp :heart:

2 gillningar

Tack snälla för din fina kommentar och stöd <3

Vad glad jag blir att det gick så bra för er tillslut.

Tack snälla <3

1 gillning

Barn är människor! De är inte nyckeln till lycka, hur absurt det påståendet än kan te sig för er just nu så är det faktiskt så!

Satsa på att bli de närvarande och roliga vuxna som det finns en så skriande brist på i dag! De vuxna som barnen sen ofta kommer att älska mer än sina egna föräldrar…!

3 gillningar

Tack för din fina kommentar :blush:

Hej

Du nämner ett allvarligt symptom i förbifarten. Diabetes typ2, villet får mig att gissa att de läkare du träffat aldrig frågat dig, eller lagt vikt på, sin kost.

Jag gissar att du kör SAD/MyPate/Näringspyramiden

Kolla upp Dr Kiltz, han har erfarenhet att hjälpa par bli med barn. Han har poddar, videor och även skrivit böcker i ämnet.

Om inget annat kan det eventuellt vända din diabetes och du får adoptera.

Lycka till

Joel

3 gillningar

Hej

tack för ditt kommentar. Jag uppskattar verkligen dina tips och omtanke. Jag medicinerar för min diabetes och jag har väldigt bra värden nu tack vare min medicin vilket jag inte hade för ett år sedan så jag fick diagnosen. Men det är alltid intressant att höra olika perspektiv.

1 gillning

Hej igen!

Tack alla ni som har skrivit här och privat, stöttat tänkt och peppat. Värmer så mycket, blir helt rörd.

idag fick vi veta jag och min man att vi kommer bli godkända för äggdonation efter att precis ha avslutat den psykosocial utredningen.

Jag har sen sist också påbörjat kontinuerlig HRT och jag mår så bra både fysiskt och psykiskt.

önskar er alla underbara människor en fantastik helg!

29 gillningar

Kul med en uppdatering! Stort lycka till! :heart:

2 gillningar

Tack! Jag kommer uppdatera mer sen :blush:

3 gillningar

De är nog oftast båda, även om jag skulle använda ordet mening mer än lycka.

2 gillningar

I mitt tycke en okonstruktiv inställning. Lever du hela livet enligt samma dystra devis?

Nu blev mitt inlägg borttaget vet ej varför jag tycker inte den gick över någon gräns. Men vi nihalister verkar inte vara en så omtyckt grupp och får ej yttra oss i samhället.

Men för svar på din fråga så ja jag har en enligt många en rätt negativ syn på livet.

Jag är ändå en av dom ganska lyckligt lottade i världen som har det rätt bra ställt säkert bättre än 95 procent på.jorden men min syn är fortfarande negativ på livet i stort. Det negativa en människa upplever under livet överväger det positiva.

1 gillning