Sveriges BNP-tillväxt under andra kvartalet 2017

Hej,

Har en allmän fråga som rör Sveriges ekonomi. I dag, 28/7-17, kom det nya siffror om svensk BNP-tillväxt under andra kvartalet 2017. - 4%

  • Hushållenskonsumtion ökade med 1,1%.
  • Exporten ökade med 0,7%.
  • Importen ökade med 0,7%.

Min fråga:

  • Hur kan BNP öka med hela 4% medan 'nyckelsiffrorna' är "bara" 1,1, 0,7 och 0,7 i ökning?

Tack på förhand!
S.T