Hej,
Har en allmän fråga som rör Sveriges ekonomi. I dag, 28/7-17, kom det nya siffror om svensk BNP-tillväxt under andra kvartalet 2017. - 4%
- Hushållenskonsumtion ökade med 1,1%.
- Exporten ökade med 0,7%.
- Importen ökade med 0,7%.
Min fråga:
- Hur kan BNP öka med hela 4% medan 'nyckelsiffrorna' är "bara" 1,1, 0,7 och 0,7 i ökning?
Tack på förhand!
S.T