Tacksamhet till personerna som driver RikaTillsammans

För ca 3½ år sedan var jag visserligen rätt duktig på att spara, men jag hade bara ett sparkonto på utan ränta. Jag förstod väl att jag borde göra något vettigare med mina besparingar, och kanske se över min pension och bostadslån. Men jag tyckte det var sååå tråkigt. Det bara kröp i kroppen när jag tänkte på det och jag ville inte ta tag i det. Men sen snubblade jag över Rikatillsammans på youtube. Det var helt plötsligt lätt att förstå och rätt intressant det här med privatekonomi. Trots att jag kört en ganska feg variant av de fyra hinkarna och kanske inte gjort världens mest genomtänkta fondfördelning så har pengarna börjat växa så det till och med knakar ibland. Tack för den information, motivation och inspiration som ledde till detta!

2 gillningar

Riktiga vardagshjältar! Riktigt bra jobbat, Caroline & Jan!

2 gillningar

Absolut!! håller fullständigt med

2 gillningar

Säkert omöjligt att hitta bättre objektiv och lättbegriplig info om ekonomi och placeringar på annat håll. Toppen att yttre källor kan hjälpa till att finansiera tjänsterna. Det viktiga är ju att vi får information om var eventuella intressekonflikter skulle kunna förekomma! Och så sker med all önskvärd tydlighet! Tack!!

2 gillningar

Stämmer in, Stort tack för denna blogg.

Blev trygg nog att ta tillbaka makten över mitt sparande jag hade i fonder via Swedbank för tio år sedan och flyttade till Avanza. Och dessutom lärt mig så mycket mer efter att ha följt bloggen, forumet och annat på annat håll.

Filosofin här utgör den stora grunden i sparandet. Sedan kan jag villigt erkänna att jag inte följer den slaviskt, utan investerar lite aktivt också för att det är roligt, intressant och spännande att läsa på, dra egna slutsatser och göra några egna val. En krydda med förhoppning.

2 gillningar

Tack till er :pray:Bästa ‘folkbildare’ i ekonomi!
Hade inte haft det pensionsspara jag har utan er…
Önskar varenda unge fick mycket mer av er privatekonomi kunskap.
Undrar var lärandet i ämnet skolorna befinner sig???
Tack ni två :ok_hand:

2 gillningar

Stoort tack till Jan & Caroline, superbra community & podd :slightly_smiling_face: Jag önskar bara att jag funnit er tidigare!!! Grattis till Nordens bästa sida om privatekonomi och sparande :heart_eyes:
Och tack även till alla forum medlemmar hög kunskapsnivå på detta forum :slightly_smiling_face:

Mvh / Globalstrategen

4 gillningar

Jag är särskilt nöjd över att Caroline är med i podden.
Varje gång jag lyssnar på podden och Jan säger något som jag inte riktigt hänger med på, precis då kommer Caroline in med, “-Vänta lite nu, hur menar du nu?” och så får Jan backa lite och förklara vad han menar. För mej är det toppenbra med en sån reality check som Caroline är! :slight_smile:

4 gillningar

Jag håller med dig Kent. Det är väldigt intressanta ämnen som tas upp med huvudinriktning på ekonomi, men även angränsade områden som är bra att ha med i bilden.

Vill också ge Jan och Caroline ett stort tack och hoppas verkligen att ni driver detta vidare.

Jag skulle gärna vi få någon handfast beskrivning i hur man blir Patreon medlem. Jag trodde mig ha blivit det, men tyvärr blev det fel någonstans.

2 gillningar

Följ denna länk:

Välj “join” så är du klar :blush:

Förutsatt att du har ett Patreon-konto förstås, annars skapa ett sådant först. Det gör du här:
https://www.patreon.com/signup

2 gillningar

Den som skapar något, delar med sig av den som älskar det och bara låter det stå stadigt som en staty. Förtjänar en känsla av värdighet och något som inte försökte anamma en attityd för att försöka lura någon eller sig själv att minsta lilla fingeravtryck i verket inte var genuint <3

2 gillningar

Håller med föregående talare :+1::clap::clap::pray:

2 gillningar

Mille grazie Jan och Caroline :heart::heart:

2 gillningar

Jo snacka om att skapa mervärde till andra människor.

2 gillningar

Bara att hålla med alla föregående talare! Lysande pod och mkt givande och kunskapsbringande.

Ser fram emot nästkommande 200 avsnitt!:grinning::clap::pray:

2 gillningar

Håller med, ni har varit till stor hjälp.

2 gillningar

Supertack!

Tror också en del underskattar arbetsinsatsen som krävs för att ständigt komma på/producera nya avsnitt OCH hålla den egna gnistan för ämnet vid liv när ett slags intresse övergår till att bli ens jobb.

2 gillningar

Utan Jan och Caroline hade jag inte tagit tag i ett strukturerat pensionssparande.
Bristen på pensionskunskap har skapat ett komplett strutsbeteende, så utbildad och 50-plussare jag är. Jag skäms. Likväl är jag så ohyggligt glad att jag ramlade på bloggen i januari, och därigenom ramlade på detta fantastiska forum. Med konkret och begriplig information från RT ”orkade” jag sätta igång ett sparande enligt barnportföljen samt ta ett grepp om premiepensionen och ITP:n. Så himla lätt gjort när man får handfast kunskap. Tack, tack RikaTillsammans!

2 gillningar

Håller helt med! Hittade podden och bloggen för några månader sedan och redan lärt mig så mycket och börjat spara. Jag tycker helhetsperspektivet på ekonomi och vilket liv man vill ha/standarder är så bra och viktigt.

Superbra och inspirerande!

2 gillningar

Min största behållning har inte främst varit exempelvis att välja rätt världsindex eller exakt rätt guld-ETF, utan att podden hjälper mig att tänka ekonomiskt. Den hjälper mig på traven att spara och att hålla nere utgifterna.

2 gillningar