Tillsammans efterfråga en bättre småbolagsfond?

Hej allihopa!

Jag undrar om någon är intresserad av att gemensamt efterfråga en bättre produkt för småbolag hos tex Avanza?

ACWI small cap

Jag tänker att vi skulle organiserat det som en flashmob, att Avanza får 1000-tals mail under samma dag/vecka där alla efterfrågar samma sak.

Idag får jag exponering mot globala småbolag via fonden Handelsbaniken gl småbolag, men det är egentligen en fond för medelstora bolag med en fördelning på ca 60/40 medelstora bolag/småbolag, den är ganska dyr långsiktigt och den saknar tillväxtmarknader.

HB gl småbol

SmåbolagsEFTerna som finns tillgängliga tycker jag är trubbiga, svåra att månadsspara i och även dem är för dyra långsitktigt. Med förvaltningsavgift, spread och courtage så blir de dyrare än HB gl småbol, samt att man måste sitta och handla LIVE och köpa hela andelar.

Jag vill att vi efterfrågar en produkt som ger exponering mot MSCI ACWI small cap index, är direkt replikerande och kostar max 0,2%, det borde inte vara svårt för Avanza att förse oss med en sån exponering om tillräckligt många efterfrågar det.

https://www.msci.com/documents/10199/2cdf9672-e1b2-4197-a951-9605fce4772f

1 gillning

Jag skrev till Avanza om det för något år sen, föreslog att de kunde lansera en Avanza global småbolag-fond. Hade varit grymt.

1 gillning