Får 300000 i en uppgörelse med arbetsgivaren. Hur ska jag förvalta dem på bästa sätt? Jag tänker tidsperiod 2 till 3 år. Finns det något sätt att göra det så skatten skjuts upp tills jag tar ut pengarna?
Hej.
2-3 år. Sparkonto. 2-3 år på börsen är som imorgon. Inga pengar på börsen alltså.
Mvh. Jack
Håller med, för kort tidshorisont för att placeras på börsen.
Alternativt att köra en 20/80 portfölj för att försöka få någon avkastning, men inget är garanterat!
Förstår inte riktigt. Är i samma situation. Kan jag inte bara spara i en LF fastighetsfond som förra året gav 15 procents ränta? Förstår att procent satsen kan bli mindre men på ett år skulle jag få 300 000 plus 15 procent dvs 331 000 om procentsatsen håller? Plus 1,51 procent i kostnad. Eller tänker jag helt fel? Förstår att jag tar en risk.
Historisk avkastning ej är en garanti för framtida avkastning. Jag är inte optimistisk att ekonomi i världen är bättre än 2018. Du fick 300000 i en uppgörelse med arbetsgivaren var en jättebra seger. Jag skulle köpa två fonder och två aktier om jag hade 300000. Kommer ihåg att sprida risk och begränsa förlust.