Hej! Jag behöll några aktier i TA; och nu funderar jag på om jag ska utnyttja teckningsrätten eller ej. Fler som har tankar kring detta?
Hej Janya,
Har inga åsikter om bolaget i sig.
Men angående att teckna aktier för sina teckningsrätter bör du ta ett beslut om att antingen använda dessa och utnyttja din rätt eller sälja teckningsoptionerna över marknaden, annars blir det en direkt förlust för dig om du inte gör något utav det.
Sen så kan det vara så i vissa fall att man har så få TO:s att det kostar för mycket att sälja dessa då courtaget äter upp försäljningen.
Kommer att teckna då jag tycker bolaget verkar stabilt och har stort förtroende för ledningen. Det är ju också en framtidsbransch med miljövänliga tågtransporter.