Diskutera precis som i den tråden gärna hur ni har resonerat kring det och typen av ägande. Men inte kring kryptos inneboende värde eller ej, som det finns en annan tråd för
Jag har nog lite bitcoin kvar i någon plånbok på någon hårddisk, har även lite andra kryptovalutor men trots att jag har teknisk koll och lite intresse (köpte även en miner ett par år sen) så har jag ingen större exponering mot krypto då min hjärna har svårt att se de kraftiga svävningarna. Skulle jag ha, låt oss säga en miljon eller mer i Krypto skulle jag sova dåligt
Vi mäter fortfarande 1:1 mot samma fråga ställd för två år sedan i samma forum It’s something!
Vi kanske inte kan säga att det (som det står nu) är ca 50/50 om man äger det eller inte bland RT-medlemmar över huvud taget. Men vi kan i skrivande stund skymta att det kanske är några procentenheter fler än för två år sedan!
För länge sen minade lite Eth med min gamingdator för att värma upp hemmakontoret som ändå värms med direktverkande el. Men det är inte mycket pengar det rör sig om.
Blir krypto stort kommer det att ägas indirekt via indexfondena jag har. Det räcker för mig.
Äger de tre största långsiktigt, men kommer sälja av en hel del denna cykel om vi går högre. Äger även en del altcoins/memecoins/shitcoins (men mindre än 10%) kortsiktigt som jag planerar att sälja inom 0,2-2 år.
Så länge som antal användare och ekonomisk aktivitet ökar ser jag ingen anledning att inte hålla en del långsiktigt.