Hejsan,
startade bolag 2022 nu 2023 kommer jag över alla gränser för när man behöver revisor (Har nu 5 anställda, omsättning på ca 7 mkr och troligtvis för hög balansomslutning också när det gör bokslut).
Min redovisningsbyrå har dock förklarat att jag egentligen inte behöver skaffa revisor förrän 2024 då man första året man går över gränsen ej behöver ha en revisor utan bara kan ta beslut att skaffa revisor till nästa bokslut.
Nu till min fråga:
Finns det någon anledning att ändå anlita en revisor redan 2023 (exempelvis för framtida bolån från banken eller liknande) eller är det mest rationella att skjuta på det till 2024? Är ju ändå en ren kostnad om det inte skapar någon nytta.