Jag är på! Inte köpt något hittills
En liten uppdatering. Sommarskorna håller ett år till och de träningsstrumpor som är kvar tycks hålla. Så fram till nu har det gått fint med utmaningen, men…
…det lutar nu åt att det kommer bli ett köp av ett par linneskjortor inom kort. Har visserligen sådana sedan tidigare, men nu med sommarvärmen så vill jag gärna ha ytterligare ett par att varva med.
Men bra jobbat med ett halvår ändå - stor delseger! ![]()
Jag ångar på utan nyinköp och nu i sommarvärmen är det ännu lättare när jag mest går runt barfota hemma. ![]()
Jag var tvungen att köpa svala linnebyxor att bära under sommaren. Köpt 5 plagg under 2026, blir inget mer ![]()
Jag har med behövt uppdatera garderoben, så har blivit lite nytt och begagnat inköpt.
Så jag har åkt ut.
Fast “max fem” brukar väl exkludera underkläder, eller?
Det öppnar för möjligheter. Cykelbyxor. Det har man ju inget under. Så då är de i praktiken underkläder.
Om man istället byter till en sadel med mer padding och cyklar naken ibland, då borde i förlängningen sadeln räknas som underkläder. Kan man då köpa nya sadlar och ta pengarna från klädbudgeten?
Frågar åt en vän…
Ibland tror jag att du är en sjundeklassare som förhandlar med din mamma om matteläxan. ![]()
Ja men är nöjd att hållt i så här långt. Ska försöka hålla resten av året till ett minimum av klädinköp. Tycker det är en kul och intressant utmaning.
Barfota på jobbet får vara de dagar som jag jobbar hemifrån. Annars tror jag en och annan skulle ha synpunkter. ![]()
Fick en t-shirt på jobbet, får man räkna bort den?
Ja! Man kan väl inte rå för saker man får heller.
Inte köpt kläder under detta år. Stolt
Höll till maj.. bjuden på ett 3 dagars bröllop så fick bli lite finkläder.
Nej. Någon har ju köpt den. ![]()
(Om fler åker ut så är jag inte ensam om att ha åkt ut. #logiskt)
Gick hyfsat tills jag insåg att jag behövde några nya skjortor till jobbet, behöver se iaf lite proper ut på jobbet. Och ett par nya shorts, de gamla var köpta på sellpy för tre år sedan. Omoderna.
Skulle ev behöva nya träskor också…
I’m out.
Idag gjorde jag årets första klädinköp: utöver underkläder blev det en träningströja och ett par regnbyxor då mina gamla är mystiskt försvunna. Känns ok ändå, har inte hunnit tvätta mina träningströjor ofta nog då jag äntligen börjat träna regelbundet mer nu. Så köpet känns legit då just träningströjor är en av få saker jag aldrig hittar begagnat i ett ok skick.