Vad hatar du? Låt allt komma ut

Chatten har haft en febril diskussion/monolog om allting som deltagarna tycker mindre bra om, eller rent ut sagt hatar. Det identifierades jättemånga olika saker som hatades eller motsatspar som är uppsåt till konflikter runtom den blå pricken i rymden vi alla lever på.

Frågan är fri: vad hatar du?

Inspel från chatten: Kaffe vs te. Apple vs Microsoft. Fotboll vs Hockey. Whiskey ren vs whiskey on the rocks.

Jag vet att ni förstår grejen.

@Saihtam jag är spänd på att höra vad du har inom dig :100:.

2 gillningar

Ojoj…. Man märker att vi har @Anonym unplugged nu när han inte är moderator längre och behöver ansvara för att håll koll på trådarna och släcka bränderna… :joy::see_no_evil:

Vill bara be om god ton i tråden och inte få den att handla om politik eller person.

17 gillningar

Allt. I stort sett när jag är på det humöret

Men för det mesta är jag för trött och gammal för att riktigt hata så jag gnäller mest, med knuten näven i fickan och så kickar jag till en och annan soptunna som råkar stå i min väg.

5 gillningar

Personligen har jag svårt för orättvisor i alla de former. Kan knappt kolla på en film där någon blir oskyldigt anklagad. Tycker det är skitjobbigt.

4 gillningar

Jag hatar mig själv när jag gör dumheter den där med att byta mellan globala indexfonder :woozy_face::woozy_face::woozy_face::point_down:. Men jag är på god väg sluta hata mig själv då jag vill undvika det helt :joy::joy::raising_hand_man::raising_hand_man:

5 gillningar

I stort sett alla påhittade finanstermer som inte har någon naturlig referent, men som ändå används som om dom hade det. Spyr lite i munnen varje gång jag ser någon använda ord som “alpha” och “beta” istället för att bara skriva vad dom egentligen menar.

2 gillningar

8 gillningar

Kan man på bolag sluta förkorta allt. Bara förvirrande. Förkortningar som i andra sammanhang får andra betydelser

3 gillningar

Ha Ha. Har exakt samma problem. Om filmen kortfattat beskrivs som att huvudpersonen blir oskyldigt anklagad mm väljer jag oftast bort den.
Gillar inte heller skildringar av utdragen mobbning och andra utstuderade elakheter eller grymheter mot människor i underläge. Underhållning = No thank you.

4 gillningar

Vad ska man skriva då?

Beta → “samvariationskoefficienten med marknadsviktat index”?

Sjukt långt och svårläst.

4 gillningar

…att @Anonym lämnat moderatorposten och startar skittrådar. :wink:

5 gillningar

Folk som klagar över saker som oftast inte spelar någon roll. :see_no_evil:

Och curry! :joy:

6 gillningar

Därför tittar jag bara på sådana vuxna filmer där alla blir lyckliga och nöjda i slutet :raising_hand_man::joy::joy::raising_hand_man::raising_hand_man::hugs::grin:. Testa med det @janbolmeson :eyes::joy::joy:. Det ger kärlek och omtanke :hugs::hugs:

2 gillningar

90 % av lagen i Allsvenskan

4 gillningar

Och det närliggande beteendet Måste Ha Rätt™ :face_vomiting:

4 gillningar

Hallmarks romantiska komedier är svåra att hata! :joy:

Jag hatar… hmmm. F-n, jag vill också hata något!

Jag hatar Plopp OCH Center! Länge leve Kexchoklad!

5 gillningar

Ok… tack för att du delar med dig. Tror inte jag behöver mer info. Särskilt inte med bilder på nakna ben som har delats när du varit i chatten… :joy:

5 gillningar

Jag har svårast med filmer där huvudpersonerna gör dumma saker där de “borde vetat bättre”. Har varit så sedan jag var liten. Tjorven på saltkråkan var tex ganska ofta jobbig att titta på.

4 gillningar

Här har vi någon som hatar ben alltså. #TeamArmar

3 gillningar

Inte så konstigt när hen har 6 st sprattlar varelser :joy::joy::raising_hand_man::sunglasses:

1 gillning