Vad ska jag göra? Flera jobbprospekt

Jag började ett nytt jobb i slutet va november i samma företag som jag jobbat in sedan sommaren 2020. Det var på ett mindre kontor men en roligare roll med mer ansvar. Tyvärr är det inte allt jag hoppades att det skulle vara. Pendlingen är längre, tempot är rätt mycket långsammare och kollegorna är inte direkt några jag hade umgåtts med på fritiden. Eftersom det är mindre är det dock enklare att snabbare komma vidare i olika roller.
För någon vecka hörde en rekryterare av sig och jag har varit på en intervju med ett extremt företag. Jag är sådär intresserad av rollen men det hade inneburit cirka 10-15k/mån i löneökning vilket såklart är lockande. De vill att jag går vidare i processen men kommer pausa under sommaren och plocka upp det igen i augusti.
Sen hörde min gamla chef av sig i veckan och vill be mig söka samma roll som jag har idag men på mitt gamla kontor. Kortare pendling, högre tryck och roligare kollegor. Det finns möjligheter för utveckling men färre och hårdare konkurrens än där jag sitter idag. Finns inget utrymme för löneökning eller andra fördelar.
Jag är rädd för att mitt rykte ska ta skada om jag tar det nya jobbet på det gamla kontoret eftersom jag lämnar min nuvarande roll så fort. Ponera att jag får det här nya jobbet på den gamla stället, då får jag tacka nej till det externa då jag inte kan lämna två månader in…men å andra sidan om jag tackar nej till det och sen inte får det externa är jag fast på ett ställe jag inte vill vara. Tar/får jag inget av de tänker jag söka mig vidare till jul eftersom jag inte vill vara kvar där jag är idag.
Vad hade ni gjort? Har ni några tips? Tankar? Tacksam för att input.

Det där med rykte är inte hela världen om det handlar om något du gör en gång. Ibland blir nya tjänster inte vad man hoppats på och då är det rätt att lämna. Det är nästan bra att lämna snabbt då eftersom logiken i att “det inte kändes rätt” håller. Skulle du jobba där i ett år eller mer och göra samma sak skulle det i någon mening ge tydligare minus.