Jag har svårt att se var dubbelt eller tredubbelt mer skulle förändra i mitt liv. Jo, jag skulle kanske fega lite mer med räntor.
Jag skulle möjligen utöka mina stående sökkriterier på Booli inför eventuell framtida flytt också. Men antingen har jag väl dålig fantasi eller så lever jag redan som jag vill leva.
Jag tror att som många skriver är en skillnad på en 1-5 gånger mer eller typ 100 eller 1000 gånger mer pengar. På 1-5 gånger mer har jag dålig fantasi på skillnade mot idag. Men på 1000 gånger mer, ja, då är det ju en helt annan nivå.
Obegränsat med pengar? Det är ju en oändlighet mer än vad Musk har. Totalt kontroll över planetens kapitalflöden. Jag tror jag sett den här filmen och det brukar inte gå bra
Nej men om jag var typ miljardär:
-Byggt ett ordentligt hus på stor tomt utanför stan. Övernattningsvåning innanför tullarna och privat chaufför som alltid är redo.
-Sjysst segelbåt på säg 60 fot. Inte större än att man kan segla själv utan besättning, men bekväm och lyxig som en villa. Inte lyfta en hand för att ta hand om den över vintern, när jag kommer till marinan på våren ligger den polerad och färdig på sin plats.
Medhåll. Problemet med att ha enorma mängder är inte att man inte kan göra gott. Problemet är att man måste lägga en massa tid och energi på att göra gott på rätt sätt.
Kanske att det finns en osynlig gräns där alla hämningar och begränsningar försvinner. Alla normala invändningar av typen “Vem ska ta hand om hus/båt/bil?” “Blir det inte dumt att xxx nästan aldrig används?” “Vore det inte vettigare att göra xxx än yyy?”
Frågan är väl isf var den gränsen är och om det är bra att passera den eller inte
Jag kan se en hel del negativa saker men också positiva. T.ex alla typer av sponsring av forskning, bistånd, fred på jorden, …
Hade nog ej köpt något alls mer än vad jag har idag trivs med min minimalistiska livstil.
Eventuellt hade jag hyrt lite grejer under korta perioder typ.hyrt sportbil en vecka hyrt boende i Paris 3 månader etc etc. Men hade inte köpt mer bostad eller mer prylar bara hyrt mer saker och köpt mer upplevelser.
Jag tror vi kan hitta åtminstone ett par parametrar där ”lyxmansion på valfri plats” är objektivt bättre än ”tvåa i Rotebro”. Men visst, alla har inte samma behov av materiella ting.
Är väl bara att göra en utfästelse att man betalar en löjligt hög summa pengar till den som levererar honom till Haag?
Antingen kommer han fly och gömma sig eller så kommer några i hans närhet sälja ut honom… Putte har massor av interna fiender som inte vågar göra något, men med rätt incitament kanske de gör det
Jag hittar på att vi underskattar hur svårt det där är - oavsett mängden pengar. Särskilt om man tänker hur mycket pengar som man spenderar i krig varje dag.
För bara någon dag sen kom det att han har över 800 personer som står för han säkerhet. Han har även dubbelgångare så oavsett hur mycket pengar du har lär det vara extremt svårt att ta honom. Bara veta vart han befinner sig och vilken som är dubbelgångarna lär inte vara lätt.
Även om du tar honom så ska du nu lyckas få med honom ut från Ryssland. Med bil är det en 15 timmar att köra där alla gränser lär stoppas direkt och alla flyg lär stoppas.
Sen lär ha planerat redan för att just något sådant kan hända. Säkert med alternativ som “Om han inte lämnas tillbaka inom 24h så avfyras kärnvapen mot alla länder.”