Hej,
Som ny medlem även om jag senaste åren smugit runt här inne som gäst så vill jag tacka alla som bidrar, lärt mig massor.
Jag brottas med att jag borde göra en fondförändring då den fond jag har hos SEB både är dyr och att utvecklingen har varit ganska svag. Men nu kommer jag in på det sentimentala, haft fonden i evigheter och det är ju ganska fint med 150%+ i översikten. Tror Jan lite kort nyligen i en POD var inne lite på det varför han behöll Avanza Global om jag minns rätt? Nu är Avanza Global betydligt billigare än den jag har hos SEB men tycker det är lite intressant hur man tänker…
Hur är ni andra? Följer ni logiken eller fastnar ni också i löjliga tankemönster och roas av dina procentsatser?
För att komma runt sådan ”mental bokföring” så tittar jag, och följer, bara utveckligen på totala värdet. Det har funkar för mig, och undvikit att gifta mig med höga uppgångs procent:)