Min konsumtion från idag och 12 månader bakåt är 1500kWh
Så har inte det problemet 
Min elräkning dessa 12 månader summeras nog till ungefär 1500kr.
Kan sänka nivån till 500kWh per år om det hjälper, inga problem, flexibelt serviceminded företag här serru.
Javisst, sålänge jag får sälja vidare elen på dagen när det är dyrt så är det ju en jättebra deal!
Tyvärr styr jag inte över mitt elavtal själv, upphandlat ihop med att min förening i satte solceller på taket. Betalar således ingen nätavgift heller.
Jag har inte hunnit läsa tråden än, men inledningen låter som att du är ute efter i princip samma sak som jag var med min tanke här: https://rikatillsammans.se/forum/t/elpriser-i-vinter-2022-2023/25444/704?u=skogstokig
Bara en annan teknisk lösning
Luktar lite detaljtstyrt Sovjet och som när fastighetsskatten påverkades av om huruvida man hade uppgett om man hade heltäckningsmatta eller inte
.
Japp, med statligt elmonopol så finns det ju ingen principiell skillnad mellan elskatt och elpris. Det är intressant att det är så populärt med denna typ av lösningar (prisregleringar, progressiva skatter, bostadsbidrag med mera) trots att det är så uppenbart samhällsekonomiskt effektivare att bara ge folk pengar och låta dem själva välja vad de gör av dem.
Om man bortser från alla uppenbart rika kvarter så måste det väl finnas väldigt många fattiga villaägare på landsbygden i Sverige? Tycker man ser halv förfallna ruckel lite överallt i landet, är de verkligen så rika bara för att de äger en villa med marknadsvärde på några hundra tusen lm ens det?
Vet någon hur stor andel av villorna som har taxeringsvärde under säg 100 000kr?
Som all annan svensk statistik är tipset att gå in på SCB,