Fick en artikel från svärfar att man stoppat i tullen en lastbil(cementblandare) från Norge via Sverige med destination Turkiet. Fynd 40 miljoner kronor. Vad tjänar de personer som låter sina(indirekt våra skattepengar säkerligen från bidrag osv) pengar smugglas utomlands. Får de ett valutapåslag att växla de till annat lands valuta? Den svenska kronan står ju låg nu? Har någon förklaring så vore det intressant att få veta.
Svarta kontanter.
"
är teorin att det handlar om ett penningtvättsupplägg där en stor del av pengarna går genom flera länder för att sedan återföras till Sverige.
– Det här är en blandning av både och, en del är legala pengar. Men vår bedömning är att majoriteten är från brottsvinster. Det är huvudsakligen därifrån de här pengarna kommer.
"
Tips är att beställa ut domen från Ystads tingsrätt! Jag har just skickat efter den. Nu lär de ha gått hem för dagen men handläggarna brukar vara snabba så om du beställer den nu får du den nog imorgon bitti.
Har du som “ärlig svensk” försökt gå in i en svensk bank och sätta in 20 000 kr i kontanter, så vet du svaret. Det kan kanske lyckas, men helt säkert är det inte.
Kommer du in med 40 miljoner, så ringer banken polisen.
Jag bor precis bredvid ystad tingsrätt, jag kan gå förbi imorgon och hämta upp den!
Det brukar gå att få i pdf-format till din e-post.
Men man skall inte underskatta en promenad i vardagen ![]()
Min gissning är att svenska banker och växlingskontor blivit väl nitiska, men neråt t.ex Turkiet är acceptansen för oredovisade kontanter en annan ![]()