Hej,
Jag jobbar i DK och använder ofta Revolut och växlar från sv till da i appen. Hörde tidigare i alla fall att det var förmånligare än att använda mitt betalkort från HandelsbAnken och använda det i dk.
Någon som kan jämföra Revolut och Rocker när det gäller växling och använda utomlands?
Om du har Handelsbanken i Sverige … kan du inte bara öppna ett lönekonto hos Handelsbanken i Danmark och på köpet få ett dankort? Så köper du med det i Danmark och ditt svenska kort i Sverige, så slipper du alla valutatransaktioner, förutom när du för över lönen till Sverige. Vilket om du kör Handelsbanken på bägge sidor är gratis.