Vem har namngett din robotgräsklippare?

Viktigaste frågan som inte besvarades i avsnitt 258. Vem har namngett din robotgräsklippare?

4 gillningar

Jag svarar själv och säger att jag inte har någon och kan inte se att jag någonsin kommer att skaffa någon. Golfgreen och bifritt är inte min grej. :slight_smile:

1 gillning

Räknas robotdammsugare? Min heter James! :raised_hands:

Döpt av mig!

1 gillning

Vår automower är döpt av mig och heter Skandiamannen. :smile:

4 gillningar

Min automower heter Börje.

4 gillningar

Har jag gjort. Min heter Bob Marley då den gillar gräs :crazy_face:

7 gillningar

Har även roat mig med att döpa robotdammsugaren till Jean Claude i Google home. Blir alltid så barnslig i börsnedgångar :wink:

3 gillningar

Bäst! Går han i baktakt också?

2 gillningar

Velade länge mellan Vilgot/Algot men till sist döpte jag honom till Algot

Barnen så klart!

Hade vi haft en hade den hetat Klippar Kurt eller Gräs-Gunnar och jag hade vart den skyldige till namnet.

Vår robotdammsugare heter Suge Damé.

1 gillning

Är robotgräsklippare sämre för bin än manuella…?

“Robot”, namngedd av barnen.

Nej, men om man vill vara riktigt snäll mot bin och humlor så har man inte gräsmatta utan en ÄNG i trädgården.
Givetvis pimpat med insektshotell och gamla nedfallna stockar som skalbaggar och maskar kan bygga bo i.

Själv har jag robotklippare och golfgreen på gräsmattan, naturen får hålla sig tjugo meter bort från altanen åtminstone, det lider den inte av.

1 gillning

Lol

Tio tecken

Ett tips om man vill främja för humlor, bin och andra insekter. Lämna vissa delar av gräsmattan helt oklippt och släng in lite fröbomber varje år för att främja att blommor etablerar sig.

:tulip::lady_beetle::cherry_blossom::butterfly::sunflower::honeybee:

3 gillningar

Nej, det handlar mer om klippfrekvensen. Jag klipper extremt sällan. Dels pga lathet, men mest för att skona blommorna och därmed bina och i förlängningen matförsörjning och planet…

2 gillningar

Vår robotdammsugare heter Vilgot!

Okej, inte tänkt på det :slight_smile: tack!

1 gillning