vad fick du för bindningtid på 3,04?
Har liknande förutsättningar. Inte kollat med swedbank och Nordea då jag faktiskt inte räknar med att de kan matcha detta. Däremot kan jag tipsa om LF som gav mig 1,3 i rabatt på rörligt och 2 månader räntefritt. Lutar åt att jag tar det erbjudandet och kanske flyttar längre fram…
2 månader räntefritt låter ju som ett attraktivt erbjudande, ska höra mig om hos dem o se om de kan ge det
Rörligt tremånaders.
Grattis, hur stort engagemang har du i banken i övrigt för att få så bra rabbat?
Ungegär samma som du men 1% satt långt inne…
Är bankkund och har två försäkringar där samt ett mindre månadsspar. Dock säger dem att detta inte påverkar så mycket för deras bedömningen men vet inte.
Fick 3,08% hos Skandia i Juli. Bundet 1 år, ca 80% belåning,
2,36 rörligt fram till juni 2023 (taget i juni 22). 33% belåningsvärde. Swedbank.
1.99 fram till februari. Handelsbanken, ca 0.75 rabatt (kanske lite mer?). Belånad 70% lån på 2 milj. Bostadsrätt centrala gbg.
Hej,
Nu har det blivit dags för oss att förhandla ränterabatt. Vi har fått ett erbjudande via internetbanken som verkar vara helt i nivå med vad andra har fått.
Vi har SHB och nuvarande listränta är 4,29%, denna är ej justerad efter gårdagens höjning av styrräntan. Vet att vissa banker justerade upp sina listräntor iom höjningen men har inte kunnat läsa mig till något omn när det blir höjning från SHB.
Kan det vara värt att försöka vänta in denna höjning för att då eventuellt kunna förhandla till sig en högre ränterabatt?
Skall självfallet ringa min bankkontakt men tänkte om någon här har några tankar kring detta?
3.3 (1.34 i rabatt) på Swedbank. 83% belåningsgrad (ungefär 1.65 miljoner i lån).
Byter just nu till Länsförsäkringar och får smått otroliga 2.04% rörligt med tre månader räntefritt. Rabatten är 225 punkter.
Har 83% belåning med 3.2 milj lån.
Har tjänstepension, försäkringar mm hos dem för denna rabatt
Detta är ju sjukt bra🤗 borde kanske överväga Länsförsäkringar då……
Aldrig hört en sådan rabatt. Vad var ditt startbud?
Detta är ett erbjudande från Länsförsäkringar i Uppsala, hakade på det själv då det var väldigt förmånligt med 3 räntefria ochså
Är det värt det dock i och med tjänstepensionen ? Var det enda jag inte ville flytta
Inget måste, räcker med lönekonto+ sparkonto.
För oss hade vi det redan där sedan tidigare, samma sak med vissa försäkringar. Fick inte svart på vitt på vad som påverkade räntan och inte. Kan felaktigt ha antagit att tjänstepensionen spelade roll