Vilket är ditt bästa ekonomiska life-hack?

Eftersom jag är noga med att det jag använder till vardags skall vara bra och inte ha någon större nackdel MEN också vara kostnadseffektivt! har jag ett ont öga till Gilettes engångshyvlar.
Dom fembladiga är riktigt bra men dom kostar drygt 30 SEK per styck och jag behöver byta den var 6:e dag eller så pga grov skäggstubb i rejäl mängd.
Ingen astronomisk summa med 5 SEK per dag ger 1800Sek Per år…
Känner mig låggradigt avlurad pengar varje dag av överprisad pryl…
Rimligare pris vore 12 Kr per blad och ca 2 SEK Per dag…
Jag har provat andra billigare konkurrerande blad och dom skär typiskt sönder huden för mig för lätt eller rakar sämre pga mindre vassa skär eller slits fort! och vissa är svårare att rengöra.
Nu har jag hittat ett fabrikat man kan handla över disk i Spanien på vanliga MERCADONAS. Hittat dom både på sydkusten och på Teneriffa. Såg ut som om dom var tillverkade i Sydkorea.
Det systemet har 5 skäreggar och heter “DELIPLUS precision system 6” . Jag har köpt 2 x 12 blad hittils och använt drygt hälften. Kostnaden är 12 Kr per blad. Funkar lika bra som Gilettes bästa. Man behöver vara lite mer noga när man sköljer ur dom och kolla att det blev rent.
Såg ut som om det bara finns att köpa där tyvärr. Får köpa på mig så det räcker nåt år nästa resa till spanien.

2 gillningar