Jag har lite problem att läsa svart text på vit bakgrund så jag läser i mobilen, svart bakgrund med grå text. Funkar bra.
Men e-läsarna imponerar med lång batteritid och läsbarhet i solsken. Kan man surfa vanligt med dem? Behöver inte färg och högupplösta bilder. Vore fint att kunna ha t.ex sjökort i dem.
Håller visserligen med med att “många bäckar små” och lägga pengar på sådant man får glädje av. Jag har kaffe som hobby och köper ofta kaffe från trevliga kafeer eller rosterier och njuter mycket av det (även om det finns gratiskaffe på jobbet)
Har inte sett det själv, men fick det berättat om en kollega på den statliga myndighet som jag jobbar på. Han brukade komma in och “ta en kaffe” på kontoret då han var ute på stan under helgen. Istället för att sätta sig på ett café… men att spara pengar kanske var lycka för honom, snarare än gott kaffe?
Han hade nog bara kunnat hävda att han kom in och jobbade en kort sväng om någon hade frågat. Flextid. Sedan var det nog helt ärligt ingen som brydde sig för fem öre.
Det görs det här också privat. Inte till bäruppköpare. Mest thaior som sysslar med det här.
Mina fingrar och rygg gillar dock inte rensning. Fingrarna låser sig och ryggen gör ont. Sen gillar jag inte att ha med folk att göra. Dom ska alltid krångla till det.
Jag har dock matkällaren fylld med saft och sylt som jag kokat. Har nog 50 burkar med hjortronsylt endast.
Ser över abonnemang och avtal en gång om året. tar inte så lång tid och det räcker att man hittar någon deal som är good enough så blir t.ex. mobilabonnemang mindre än hälften så dyr.
Håller med, älskar min RAV4. Är inne på min andra och den är strax 20 år. Sen har vi även haft Camry både kombi och Sedan som vi gillat skarpt. Maken har numer en förkärlek för Subaru. Sonen hade en kortare kärleksrelation till impreza (stavning?)men den gick för fort för allas bästa….
Suveränt att laga tunnare plagg i typ gore-tex och dyl. Håller för att tvättas. Sliter mkt på mina utomhuskläder och har lagat både dyra jackor och väskor.
Har inte heller hört talas om. Håller för tvätt. Det är förstås klart, sitter den på en spinnaker måste den ju tåla vatten. Kan ju sälja symaskinen nu! Bra tips!
En löparryggsäck som fått en stor reva i tyget under dragkedjan och goretexjacka som hunden bet sönder. Jackan har tvättats. Kanske inte jättesnyggt med blå tejp på svart jacka men det var vad jag hade hemma. Fått höra av kollega att han trodde det var ditsatt för att se snyggt och modernt ut så gått från att känna mig som en trashank till att känna mig sjukt inne
Jag sätter tejpen på både in- och utsida för att optimera hållbarheten.
Min kalassköna dunjacka blir den som kommer få gifta sig med spinnackertejp. Har två små revor om ngr cm som jag nu vet hur jag ska laga . Troligen går det att göra osynligt geno m att fästa tejpen på insidan av revan….
På mitt jobb (statligt) ses det som en självklarhet att man kan titta en ledig dag och ta en fika. I regel beror det ju på att något jobbrelaterat man vill dryfta, och även om det inte är det är det ingen som har synpunkter på det.
Men har å andra sidan aldrig varit med om att någon gör det i syfta att spara pengar på kaffe (för de flesta skulle transporten dit kosta mer än kaffet)