Vinsten med Lysa?

Om man kollar portföljen hos användare (Din portfölj 2024 och är du i Get rich eller Stay rich? - Nr 40 av Divad, Era portföljer 2023 - Nr 7 av Descutan) så är det en minoritet som använder Lysa.

Men såklart finns det många som använder det här. Inklusive Jan som bestämmer vad alla avsnitt ska handla om.

Men sen, jag använder inte Lysa, men jag kan ändå rycka till försvar när folk säger att det är en “dålig produkt”. För det är det inte.

• Det är jättelätt för nybörjare att börja spara, istället för att gå in på Avanza, veta vilken kontotyp man ska skapa, veta vilken av alla tusentals fonder eller aktier att köpa, etc.
  • “Det är svårt att göra fel” med Lysa. Det är ju bara att kolla vilka aktier som har flest ägare på Avanza. Fler folk har svenska sjunkande skeppet Fingerprint än Alphabet! Innan SAS försvann var det fler som hade SAS än Apple! Den tredje mest ägda aktien på Avanza är SBB som gått ner 93% senaste tre åren!

Så jag tycker man ska vara försiktig att tolka det som en “religiös dyrkan”. Det kan också vara många, som jag, som kanske inte ens använder Lysa, men som inte håller med om pajkastningen som vissa gör.

2 gillningar