Erfarenheter av komplett bank Mastercard?
Sök:

Erfarenheter av komplett bank Mastercard?

Läsarfråga till RikaTillsammans-communityn av Amanda

ställde för sedan frågan: Erfarenheter av komplett bank Mastercard?

Hej!

Efter avsnittet om bästa kreditkort skaffade jag Kompletts Mastercard. Fungerar bra med bonusen som är högre än hos andra plus ingen årsavgift men själva användarupplevelsen känns verkligen b. Stör mig på att man tex inte kan ha e-faktura direkt i sin lönebank, att det inte finns någon app och inte kan se sina reserverade belopp som enskilda transaktioner.  Det syns bara en total summa och det dröjer många dagar innan varje enskild transaktion syns, det verkar som att de måste gå igenom först helt, dvs. inte vara reserverade längre. Jag och min sambo gör ofta köp på varsitt kort som vi senare ska dela på och då är det frustrerande när vi inte direkt kan se vilka olika köp som gjorts.

Det som stör mig mest är dock att det inte verkar gå att få support via mejl/hemsida överhuvudtaget. Har vid 3 tillfällen skrivit frågor i kontaktformulär på hemsidan men inte fått något svar. Tänkte att det kanske var fel på formuläret så mejlade direkt från min mejl den 1/11, inget svar ännu… har tyvärr svårt att hitta möjlighet att ringa dagtid men det är kanske enda sättet? Någon annan som har erfarenhet?

Är i valet och kvalet om jag ska säga upp mitt Remember More då det har en årsavgift på 300 kr men om Komplett fungerar så här dåligt är det kanske ändå värt det.

Det finns 2 svar till denna fråga

svarade på frågan för sedan

Jag håller med om att det är dåligt, har också mejlat om hjälp men får inget svar. Dessutom fick jag extremt låg kreditgräns, 10 000kr jämför med 100 000kr hos t ex Norwegian.

Eventuella kommentarer till ovanstående svar

Om du har en kommentar till det ovanstående svaret, skriv den gärna här nedan.

  1. Vit pil

    Hej Karl

    Ursäkta såg först nu att du svarat. Jag har äntligen fått svar på mina frågor från kundtjänst, tog exakt 1 månad från att jag skickade det, vilket känns helt oacceptabelt. Inte ens kommentar om ”ursäkta sent svar” eller liknande så de verkar ju inte bry sig heller.

    Det värsta är dock nu när jag igår på Black Friday först gjorde ca 10 köp online men sen när jag skulle genomföra det 11:e så fungerar inte kortet, det står bara att uppgifterna inte kan verifieras. Provat nu på lördagsmorgonen igen och samma sak. Kundtjänst har inte öppet på helgerna överhuvudtaget så jag kan inte få hjälp. Har naturligtvis kollat krediten och jag har 30 000 disponibelt så jag är otroligt irriterad över att jag inte kan använda kortet. Går ju inte att ha ett kreditkort som jag inte kan lita på om det kommer fungera eller inte.

    Så en stark varning till er andra som överväger Kompletts kort efter information här på RikaTillsammans, det är nog för bra för att vara sant med den höga bonusen!

    0
    Gravatar ikon för användaren
    Amanda

Kommentera

svarade på frågan för sedan

Hej Karl

Ursäkta såg först nu att du svarat. Jag har äntligen fått svar på mina frågor från kundtjänst, tog exakt 1 månad från att jag skickade det, vilket känns helt oacceptabelt. Inte ens kommentar om ”ursäkta sent svar” eller liknande så de verkar ju inte bry sig heller.

Det värsta är dock nu när jag igår på Black Friday först gjorde ca 10 köp online men sen när jag skulle genomföra det 11:e så fungerar inte kortet, det står bara att uppgifterna inte kan verifieras. Provat nu på lördagsmorgonen igen och samma sak. Kundtjänst har inte öppet på helgerna överhuvudtaget så jag kan inte få hjälp. Har naturligtvis kollat krediten och jag har 30 000 disponibelt så jag är otroligt irriterad över att jag inte kan använda kortet. Går ju inte att ha ett kreditkort som jag inte kan lita på om det kommer fungera eller inte.

Så en stark varning till er andra som överväger Kompletts kort efter information här på RikaTillsammans, det är nog för bra för att vara sant med den höga bonusen!

Kommentera

Skriv ett eget svar till den här frågan

Skriv gärna så tydligt och utförligt som möjligt så att även någon annan kan ha glädje av det här svaret.



Den här artikeln publicerades 2019-11-12 klockan 19:57 av Jan Bolmeson i kategorin(erna): .

Ansvarsbegränsning: Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. En investering i värdepapper/fonder kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka det investerade kapitalet. Samtliga analyser och all annan information som tillhandahålls lämnas uteslutande i informationssyfte, för allmän spridning, och ska under inga förhållanden användas eller betraktas som rådgivning, uppmaning eller rekommendation för att köpa eller sälja aktier eller andra finansiella instrument. Åsikter och analyser som presenteras är personliga och informationen ska inte ensamt utgöra underlag för investeringsbeslut. Du bör inhämta råd från andra rådgivare och basera dina investeringsbeslut utifrån egen erfarenhet. RikaTillsammans frånsäger sig därmed ansvar för eventuell förlust eller skada av vad slag det må vara som grundar sig på användandet av analyser, dokument och övrig information som härrör från RikaTillsammans. Läs mer i de fullständiga villkoren.

Få månadens bästa tips och artiklar!

Få de bästa tipsen, videoklippen och artiklarna från bloggen
till din mejl ungefär en gång i månaden. Tack! /Jan :-)

Genom att prenumerera godkänner du villkoren för nyhetsbrevet. Du kan avsluta när du vill.